تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۳۰۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلا هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت دارد

می متالز - گرچه طلا نتوانسته است روند امیدوار کننده ماه اکتبر را حفظ کند ولی تحلیلگران اسکاتیا بانک کانادا نسبت به عملکرد مثبت قیمت این فلز گرانبها امیدوار هستند.
طلا هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت دارد

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو نیوز، تحلیلگران اسکاتیا بانک اعلام کردند که فلزات گرانبها به خصوص طلا هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت طی ماه های آینده دارند.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اسکاتیا بانک افزودند: فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی و ادامه روند نزولی شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها شود.

تحلیلگران این بانک تاکید کردند: آمارهای اقتصادی به طور کلی نشانگر وضعیت نگران کننده ای است از جمله برخی آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که روند رشد و رونق این کشور چندان پایدار و بادوام نخواهد بود.

در صورت تشدید نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان تقاضا برای طلا افزایش خواهد یافت. تازه ترین آمارهای رسمی آمریکا نشان می دهد که ساخت و ساز مسکن طی ماه گذشته به پایین ترین سطح در 4 سال و نیم اخیر رسیده است.

از سوی دیگر بی ثباتی سیاسی در عرصه بین المللی و ادامه تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.

منبع: سایت طلا
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده