تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۳۰۸۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ابتدای هفته جاری؛

قیمت شمش فولاد با نوسانات اندکی همراه بود/ ریزش قیمتی در حال متوقف شدن است

‌می‌متالز - ارزیابی قیمت محصولات فولادی در ابتدای هفته جاری نشان می‌دهد نوسانات اندک قیمتی در بازار شمش فولاد با همچنان پابرجاست.

به گزارش می‌متالز، قیمت شمش فولاد در ابتدای این هفته با نوسانات قیمتی همراه بود و در برخی موارد با ریزش قیمت و برخی دیگر افزایش نامحسوس قیمتی را تجربه کرد. به این صورت که قیمت شمش فولاد در بازار آسیا از ۷۱۲ دلار بر هر تن هفته گذشته به ۷۰۲ دلار بر هر تن رسید و ۱۰ دلار ارزان‌تر شد. همچنین در بازار داخلی چین نیز شاهد کاهش قیمت شمش فولاد بودیم و این محصول از ۷۱۶ دلار بر هر تن به ۷۱۵ دلار رسید.

اما در مقابل این بازارها، شمش فولاد در بازار دریای سیاه با افزایش ۵ دلاری قیمت همراه شد و بعد از مدت‌ها مجدداً به کانال ۶۰۰ دلاری قیمت بازگشت؛ به این صورت که نرخ شمش فولاد از ۵۹۵ دلار به ۶۰۰ دلار بر هر تن رسید. در این میان تنها بازار ترکیه بود که ثبات قیمتی شمش فولاد در آن دیده شد و در عدد ۶۱۰ دلار بر هر تن ثابت باقی ماند.

در هر حال قیمت شمش فولاد به عنوان یکی از کالا‌های استراتژیک در هر کشوری که به عنوان پایه اصلی صنعت به شمار می‌آید، با وجود ریزش قیمتی باز هم در شرایط مناسبی قرار دارد و فرصتی مناسب برای انجام صادرات و بالا بردن میزان درآمد‌های ارزی برای هر کشوری است. ایران نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح در خاورمیانه (در شرایط فعلی میزان تولید فولاد بیش از نیاز داخلی است)، می‌توان با ایجاد شرایط مناسب و حمایت از سوی دولت ضمن صادرات شمش، به حفظ بازار‌های صادراتی و حتی گسترش دادن آن اقدام کرد تا در نهایت با ارزآوری از سوی این صنعت به اقتصاد کشور نیز کمک رسانده شود.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده