تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۳۰۸۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

۹ برند کامیون بدون مجوز محیط‌ زیست ترخیص می‌شوند

‌می‌متالز - در راستای ترخیص فوری کامیون‌های رسوبی در گمرک مقرر شده است در چهارچوب تعیین‌شده ۹ برند کامیون برای ترخیص نیاز به مــــجوز محیط زیست نداشته باشند و این مجوز بعد از ترخیص و قبل از شمـــــاره‌گذاری اخذ شود.

به گزارش می‌متالز، از ششم مهرماه و با ورود دادستانی و مصوبات صورت‌گرفته مقرر شد طی مدت یک ماه پیش رو حدود ۶هزار کامیون دپوشده در گمرک تعیین تکلیف و ترخیص شوند.

این کامیون‌ها از حدود دوسال پیش و طبق مصوبات دولت وارد گمرک و بنادر شده‌اند، ولی با توجه به موانع پیش رو امکان ترخیص نداشتند، تا این‌که در هفته‌های گذشته با بازدید دادستانی و مسوولان مربوطه مشکلات موجود حل و فصل شده است.

اما یکی از مجوز‌های موردنیاز برای ترخیص به مجوز محیط زیست برمی‌گشت که در این رابطه نیز تصمیماتی اخذ و به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.

بر این اساس، فهرست نام‌های تجاری کامیون‌ها با سابقه ترخیص از گمرک بر اساس تایید و گزارش‌های فنی شرکت‌های بازرسی به استناد نامه مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، به گمرکات اجرایی اعلام شد که عبارتند از: VOLVO FH ۵۰، VOLVO FH ۵۴۰، Renault T ۴۶۰, Renault T ۴۸۰, Renault T ۵۲۰, DAF XF ۴۶۰ FT,DAF XF ۴۸۰ FT,DAF XF ۵۱۰ FT,DAF XF ۵۳۰ FT؛ بنابراین در زمان تشریفات گمرکی ترخیص کامیون‌های دپو شده، گمرکات اجرایی مکلف هستند از این ۹ برند مجوز ترخیص محیط زیست را دریافت نکنند، ولی پس از ترخیص، مراتب را به مراجع ذیربط ازجمله سازمان محیط زیست، راهور و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منعکس کنند. طبق تاکید معاون فنی گمرک ایران، این مجوز بعد از ترخیص و قبل از شماره‌گذاری اخذ خواهد شد.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده