تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۳۱۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های صنعتی کردستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در در یکصدو شصت و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۳۷ میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی و ۷،۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد دره‌وزمی اظهار کرد: مشکلات مالی و اقتصادی مهم‌ترین مشکل پیش روی واحد‌های تولیدی است، اگر سرمایه‌گذاری مشکل مالی نداشته باشد و واحد تولیدی بدون وقفه به فعالیت خود ادامه دهد شاهد اتفاقات مثبتی در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: در سالی که بنام تولید و حمایت از تولید نام‌گذاری شده است همه باید با اعتقاد راسخ به کار تولیدی در راستای رفع موانع تولید گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تغییر نگرش بانک‌ها در راستای حمایت از تولید ضروری برشمرد و افزود: بانک‌ها باید عامل توسعه باشند و با نگرش توسعه گرایانه از واحد‌های تولیدی حمایت کنند.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم الاجراست اظهارکرد: بانک در راستای پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی در مقابل وثیقه املاک تسهیلات پرداخت می‌کنند و از اختیارات کمی برخوردارند.

وی تصریح کرد: در این راستا این کارگروه با هدف رفع موانع تولید و حمایت از فعالیت‌های تولیدی و کمک به اشتغال استان مشکلات و موانع تولید را حل می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآورشد: در این جلسه مصوب شد ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های صنعتی، اصناف، ۲۱ واحد کشاورزی و ۹ واحد صنعتی پرداخت کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده