تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۳۶۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارمزد بانک‌ها با هزینه خدماتی که ارائه می‌دهند، متناسب نیست

‌می‌متالز - معاون مالی بانک تجارت بیان می‌کند که کارمزدی که بانک‌ها از محل ارائه خدمات به مشتریان خود دریافت می‌کنند، هیج تناسبی با هزینه این خدمات ندارد.

به گزارش می‌متالز، صفرزاده معاون مالی بانک تجارت در خصوص اینکه بانک‌ها از محل ارائه خدمات در شعب به مشتریان خود تا چه میزان می‌توانند درآمد حاصل کنند، بیان کرد: کارمزدی که بانک‌ها دریافت می‌کنند بر اساس مصوبه و دستور بانک مرکزی است که در پرتال بانک مرکزی این موضوع درج شده و مردم می‌توانند مشاهده کنند.

او می‌گوید که ارایه خدمات در بانک‌هایی که شعب بالایی نسبت به سایر بانک‌ها دارد، تاثیری چندانی در کارمزد‌ها ندارد.

صفرزاده اصلی‌ترین سرفصل اصلی در بین بانک‌های خارجی را کامزد اعلام کرد که از آن محل کسب درآمد می‌کنند، اما بانک‌های ایرانی کارمزدی که از مشتریان دریافت می‌کنند به هیچ عنوان تناسبی با هزینه خدماتی که ارائه می‌دهند، ندارد.

وی در بیان مثالی می‌گوید: کارمزدی که بانک‌ها از صدور حواله ها، نقل و انتقال پول و … دریافت می‌کنند، در مقایسه با هزینه‌ای که در بدنه بانک‌ها انجام می‌شود، غیرمتناسب است، اما با توجه به اینکه نرخ کارمزد‌ها به صورت دستوری از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود، بانک‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

معاون مالی بانک تجارت بیان می‌کند که نرخ‌های ارائه خدمات در بانک‌ها متفاوت نیست و توضیح می‌دهد: به عنوان مثال بانک مرکزی اعلام کرده است که نرخ خدمات پیامک بانکی حداکثر ۱۵ هزار تومان است و برخی بانک‌ها ممکن است در راستای تخفیف به مشتریان خود مبلغ کمتری دریافت کنند، این در حالی است که تعداد پیامک‌هایی که طی یک سال برای مشتریان ارسال می‌شود به مراتب بیشتر از کارمزدی که کسر می‌شود، است.

او تاکید می‌کند اگر بانک‌ها بخواهند بیش از این کارمزدی که از سوی بانک مرکزی به آن‌ها اعلام شده دریافت کنند، قطعا بانک مرکزی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده