تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۳۸۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه‌ای جدید در راه است

‌می‌متالز - مدیرعامل اعتضاد غدیر گفت: هلدینگی که پتانسیل بالایی در جهش سودآوری خواهد داشت هلدینگ بین المللی صنایع و معادن غدیر است و در یک ماه آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسین بوستانی، مدیرعامل اعتضاد غدیر در حاشیه هشتمین نمایشگاه اینوکس گفت: نکته‌ای که در مورد غدیر سوال است ارزندگی این سهم است؛ ترکیب دارایی‌های آن از دو بخش پرتفوی بورسی و هلدینگ‌های مدیریت تشکیل شده است.

وی افزود: در بخش پرتفوی بورسی صد هزار میلیارد تومان ارزش افزوده وجود دارد و در غیر بورسی ۹۰ هزار میلیارد تومان مازاد ارزش که در هلدینگ‌های مختلف پخش شده است.

بوستانی ادامه داد: نفت و گاز پارسیان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های مجموعه ما است که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارد و نقش کشوری و منطقه‌ای را ایفا می‌کند.

وی افزود: در خصوص اوره ۷۲ درصد ظرفیت اوره کشور را دارد و ۷ درصد تولید جهان را تشکیل می‌دهد همچنین چهارمین تولید کننده بزرگ متانول در دنیا هستیم.

بوستانی تصریح کرد: در بخش غیربورسی نیز چند پروژه همچون پتروشیمی دماوند، انرژی عسلویه و پتروشیمی کیان و… داریم. پروژه کیان در واقع ۲/۹ میلیون تن الفین ظرفیت دارد و ۴۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی هزینه سرمایه گذاری است که آذر ۱۴۰۳ به بهره بردای می‌رسد.

مدیرعامل اعتضاد غدیر همچنین گفت: ۴۱ درصد از پتروشیمی همت نیز متعلق به نفت وگاز پارسیان است و یک میلیون و صد هزار تن ظرفیت دارد. ضمن آنکه پالایشگاه سیراف در حوزه نفت وجود دارد که ۴۸۰ هزار تن میعانات گازی خواهد داشت و یک چهارم بزرگتر از نفت و گاز خلیج فارس خواهد بود.

وی گفت: در خصوص برق و انرژی در سال ۹۰ ورود کردیم و ۲۳۰ مگاوات نیروگاه در دست احداث داریم.

بوستانی بیان کرد: هلدینگی که پتانسیل بالایی در جهش سودآوری خواهد داشت هلدینگ بین المللی صنایع و معادن غدیر است و در یک ماه آینده عرضه خواهد شد. همچنین در حال رایزنی با سازمان هستیم که یک کارگزاری در دل هلدینگ غدیر افتتاح شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده