تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۲۳۰۲۵
سرویس خبر : انرژی

دولت مانع آشتی با صنعت پتروشیمی

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: مشکل اصلی حجم معاملات پایین است و تا زمانی که حجم معاملات افزایش پیدا نکند اخبار و اتفاقات به تنهایی نمی‌تواند سبب شود که شاهد مسیر جدیدی در بازار باشیم.

به گزارش می‌متالز، حسین بوستانی در رابطه با تعیین نرخ پتروشیمی‌ها و واکنش نه‌چندان مناسب بازار سرمایه گفت: نوسان سیاست‌گذاری دولت در بخش پتروشیمی، ریسک سرمایه‌گذاری را برای فعالان این صنعت به طول کامل افزایش داده است. به دنبال آن سرمایه‌گذاران هم تا حدود زیادی نگران ناپایداری این تصمیمات و اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای هستند که در روز‌های آتی به تبع آن برای آن‌ها رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به خصوص که در حال حاضر کشور به زمان ارائه بودجه نزدیک است و این احتمال وجود دارد که با تعیین بودجه جدید شرایط دیگری رقم خورد. بر این اساس رفتار سرمایه‌گذاران با این صنعت کمی با تردید و احتیاط همراه است و آن‌ها منتظر هستند اتفاقات حالت واقعی‌تری به خود گیرد و تصمیمات محقق شود تا به تدریج با این صنعت آشتی کنند.

بوستانی در رابطه با بازار سرمایه ادامه داد: همانطور که دیده شده، مشکل اصلی حجم معاملات پایین است و تا زمانی که حجم معاملات افزایش پیدا نکند اخبار و اتفاقات به تنهایی نمی‌تواند سبب شود که شاهد مسیر جدیدی در بازار باشیم. به طور طبیعی اتفاقاتی که در فضای سیاسی و منطقه خاورمیانه در جریان است، در واقع برنامه‌های سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری جدی‌تر را دچار تردید می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: این تعیین بودجه به خودی خود ریسک بزرگی است که می‌تواند روی پیش‌بینی درآمد شرکت‌ها در ماه‌ها و سال‌های آینده موثر باشد. از طرفی هم با توجه به کسر بودجه دولت و مجوز انتشار اوراقی که دیر یا زود به مرحله اجرا در خواهد آمد، احتمالا تمام بازار‌های سرمایه‌گذاری کشور از جمله بازار سرمایه را تحت شعاع قرار خواهد داد.

وی در پایان تاکید کرد: در نتیجه، در حال حاضر جایگاه جدی برای بورس در بازار دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد باید منتظر باشیم تا در ماه‌های آینده و با نزدیک شدن به فصل آخر سال، احتمالا حرکت تورمی در بازار سرمایه خود را نشان دهد و شاهد رشد قیمت‌ها باشیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده