تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۴۰۴۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل هماهنگی بازرگانی خارجی:

واردات کالا‌های اساسی تا پایان سال جاری به ۱۰ میلیون تن می‌رسد

‌می‌متالز - مدیرکل هماهنگی بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کشور شده که پیش بینی می‌شود این میزان واردات تا پایان سال به ۱۰ میلیون تن برسد.

به گزارمی متالز، «مسعود آزادگان» گفت: امسال ۲۹۴ کشتی حامل کالا‌های اساسی وارداتی در بنادر ایران پهلوگیری کرده‌اند که این حجم از عملیات بازرگانی خارجی کالا‌های اساسی بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل هماهنگی بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: این میزان خرید و واردات توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته مطلوب بوده است.

وی به شرایط کنونی کشور و جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط سخت، شرکت بازرگانی دولتی ایران با تلاش تمام پرسنل به خوبی از عهده وظایف خود برآمده است.

وی به تشریح میزان واردات کالا‌های اساسی پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۵۲ هزار تن برنج، یک میلیون و ۱۰ هزار تن روغن خام، ۶۸۴ هزار تن شکر خام و چهار میلیون و ۲۲۰ هزار تن گندم در بندر‌های کشور تخلیه در انبار‌ها ذخیره و به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

وی درباره عملکرد بندر‌های کشور گفت: بندر امام ۴۲ درصد، بندر شهید رجایی ۳۲ درصد و بندر چابهار ۱۴ درصد و بنادر امیرآباد و نوشهر هرکدام ۶ درصد و بوشهر هم یک درصد از حجم واردات کالا‌های اساسی را عهده دار بوده اند.

آزادگان تعداد کشتی‌های تخلیه شده در بندر‌های کشور را ۲۹۴ فروند کشتی اعلام کرد و گفت: در بندر‌های مازندران وگیلان هرکدام ۹۱ فروند کشتی، در بندر امام ۴۹ فروند و در بنادر شهید رجایی، چابهار و بوشهر به ترتیب ۴۳، ۱۶ و ۴ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تخلیه شده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده