تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۰۴۷
کد خبر: ۲۴۰۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش در ایران از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات (ARIMEX 2018) استان مرکزی بازدید کرد

می متالز - دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات (2018 ARIMEX) در شهرستان اراک، پایتخت صنعتی ایران با رویکرد توسعه، حمایت از کالای ایران و صادرات برندهای تخصصی کشور، در فضایی به وسعت هشت هزار متر مربع از تاریخ سیزدهم لغایت شانزدهم آذر ماه برگزار می شود.
اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش در ایران از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات (ARIMEX 2018) استان مرکزی بازدید کرد
سید علی آقازاده استاندار مرکزی با حضور در غرفه اختصاصی ایرالکو در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات (ARIMEX 2018)استان مرکزی: 

ایرالکو  با سابقه 45 ساله یکی از بزرگترین تولید کنندگان فلز آلومینیوم در ایران می باشد که توانسته علی رغم مشکلات، با تلاش و همت پرسنل کارخانه، به راه خود ادامه دهد

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی و صنعتی شرکت آلومینیوم ایران، آیین گشایش دوازدهمین  نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات (ARIMEX 2018) استان مرکزی در تاریخ سیزدهم آذر ماه با حضور مهندس سید علی آقازاده استاندار مرکزی، اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش در ایران و جمعی از مقامات و مسئولان استان در بخش های مختلف صنعتی و بیش از 100 شرکت تولیدی و صنعتی از سراسر کشور در سالن پارس، پردیس و فضای باز محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی برگزار گردید. 

در طی بازدید از نمایشگاه، مهندس آقازاده استاندار مرکزی و هیات همراه، آقای اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش در ایران، مهندس حاجی پور رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان مرکزی، مهندس بختیار معاون امور صنایع سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان و جمعی از مسئولان استان همراه با معاونین و مدیران ایرالکو با حضور در غرفه اختصاصی شرکت آلومینیوم ایران، طی گفتگو با مهندس بوالحسنی مدیر ایرالکو از نزدیک در جریان مباحث و رویدادهای روز این شرکت قرار گرفتند.

مدیر کارخانه ایرالکو طی گفتگو با استاندار مرکزی از مشکلات حال حاضر این کارخانه و دیگر مسائل تولید، توضیحاتی را ارائه نمودند و خواستار کمک بیشتر دولت در این زمینه گردیدند.

حضور رضا رحمانی -وزیر صنعت، معدن و تجارت- آقازاده استاندار مرکزی، دکتر کریمی و مهندس مقدسی نمایندگان شهر اراک در مجلس شورای اسلامی در غرفه اختصاصی شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) در دوازدهمین نمایشگاه صنعت، معدن ابزارآلات استان مرکزی (ARIMEX 2018)

استاندار مرکزی با اعلام  این مطلب به سفیر اتریش که سالانه در کشور ایران حدود 400 هزار تن آلومینیوم تولید می شود، اظهار نمودند: ایرالکو با سابقه 45 ساله یکی از بزرگترین تولید کنندگان فلز آلومینیوم در ایران می باشد.

ایشان در ادامه گفتگوی خود با سفیر اتریش افزودند: مصرف سالانه آلومینیوم در ایران بیش از یک میلیون تن در سال می باشد که بیش از نیمی از نیاز خود را در این زمینه از خارج کشور تامین می کنیم، البته فلز آلومینیوم هم شامل تحریم های اخیر آمریکا می باشد اما ایرالکو همچنان با قدرت در زمینه تولید آلومینیوم فعال و پایدار است. 

استاندار مرکزی با بیان این مطلب که از سرمایه گذاری کشور اتریش در صنعت آلومینیوم در ایران استقبال می کنیم، افزودند: وجود انرژی ارزان و نیروی انسانی ماهر از مواردی هستند که می توانند به ترغیب سرمایه گذاری در ایران کمک نمایند.

اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش در ایران با مثبت ارزیابی نمودن پیشنهاد استاندار مرکزی بیان نمودند: سال گذشته در سفر به اتریش اعلام نمودم که کشور ایران از مرحله نیاز عبور نموده و به مرحله تولید رسیده است و اکنون علی رغم مشکلات متعدد این توانمندی را در استان شما برای رسیدن به سطح مطلوب تولید می بینم.

در پایان این نشست مهندس بوالحسنی مدیر ایرالکو با تمجید از توضیحات و بیانات بسیار مفید و کارشناسانه مهندس آقازاده استاندار مرکزی در خصوص ایرالکو، از ایشان و هیات همراه بابت حضور در غرفه اختصاصی ایرالکو تقدیر و تشکر نمودند.

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی آلومینیوم ایران (ایرالکو)، همچنین در حاشیه گشایش دوازدهمین نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات در محل نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی در اراک، مهندس آقازاده استاندار مرکزی در گفتگو با واحد خبر صدا و سیمای استان مرکزی افزود: میزان هدف گذاری صادرات امسال این استان یک و نیم میلیارد دلار بود که به دلیل مشکل تحریم ها این مهم تحقق نیافت، اما رقم صادرات این استان از مرز یک میلیون دلار عبور می کند. 

آقازاده ادامه داد: کالاهای وارداتی استان مرکزی از 47 کشور وارد می شوند که در سال جاری چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان و ترکیه بیشترین واردات را به این استان داشته اند. 
وی بیان کرد: تولید کیفی محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید سبب ایجاد اشتغال و درآمد ملی و تقویت صادرات می شود.

استانداری مرکزی بیان کرد: مجموعه مدیریت ارشد استان نگاه ویژه ای به تولیدات صادرات محور دارد و در راستای تسهیل امور و ارتباط ویژه با مسئولان ملی در دستور کار است. 
وی بیان کرد: حل مشکلات ارزی، تسهیل در امور صادرات کالا، حفظ بازارهای هدف و افزایش بازار های صادراتی از مهمترین برنامه های استانداری در حمایت از صادرکنندگان است. 

لازم به ذکر است واحدهای مرتبط با صنعت، معدن و ابزارآلات با حضور گروه‌های صنایع تولیدی، معدن و صنایع معدنی، صنایع ریلی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین‌آلات صنعتی و معدنی، صنایع پیشرفته، تجهیزات صنعتی، اتوماسیون، ابزارآلات، آلومینیوم،‌ متالورژی و ریخته‌گری، فنی و مهندسی، تجهیزات ایمنی با هدف ایجاد فرصتی مناسب برای نمایش آخرین دستاوردها و فناوری صنعتی و معدنی و فراهم کردن زمینه مبادلات علمی،تخصصی و تجاری و توسعه بازار صنعتی کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

برگزاری کلینیک کسب و کار با حضور برترین مشاوران تخصصی حوزه های اشتغال، توسعه و صادرات و مشاوره حقوقی بزرگترین خوشه تولیدکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی و پالایشگاه، حضور صنایع مادر استان مرکزی و همچنین برگزاری 6 سمینار تخصصی از مهمترین برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

همچنین در کنار این نمایشگاه، نمایشگاهی به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برقرار گردیده است که کارشناسان دانشگاه علمی کاربردی آلومینیوم ایران در غرفه اختصاصی خود به معرفی این دانشگاه و رشته های تحصیلی آن و همچنین توانمندیهای علمی خود پرداختند.

بازدید از این نمایشگاه برای علاقه مندان و صنعتگران از تاریخ 13 الی 16 آذر ماه، از ساعت 15 الی 21 برقرار می باشد.

به گزارش می متالز به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی گفت: دوازدهمین نمایشگاه صنعت، معدن از سه شنبه سیزدهم آغاز بکار کرد.

مهدی جهانمیرزایی در خصوص برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات (ARIMEX 2018) در اراک، اظهار کرد: این نمایشگاه در پایتخت صنعتی ایران با رویکرد توسعه، حمایت از کالای ایران و صادرات برندهای تخصصی کشور، در فضایی به وسعت هشت هزار متر مربع از سیزدهم تا شانزدهم آذر 1397 با حضور بیش از یکصد شرکت تولیدی و صنعتی از سراسر کشور در سالن پارس، پردیس و فضای باز محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه شامل واحدهای مرتبط با صنعت، معدن و ابزارآلات با حضور گروه‌های صنایع تولیدی، معدن و صنایع معدنی، صنایع ریلی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین‌آلات صنعتی و معدنی، صنایع پیشرفته، تجهیزات صنعتی،  اتوماسیون، ابزارآلات، آلومینیوم،‌ متالورژی و ریخته‌گری، فنی و مهندسی و تجهیزات ایمنی است که با هدف ایجاد فرصتی مناسب جهت نمایش آخرین دستاوردها و فناوری های صنعتی و معدنی و فراهم کردن زمینه لازم جهت مبادلات علمی، تخصصی و تجاری و توسعه بازار صنعتی کشور برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی تصریح کرد: از شاخص‌ترین رویدادهای این نمایشگاه برگزاری کلیلنیک کسب و کار با حضور برترین مشاوران تخصصی حوزه‌ی‌های اشتغال و توسعه و صادرات و مشاوره‌ حقوقی و حضور بزرگترین خوشه تولیدکنندگان نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، حضور صنایع مادر استان مرکزی و فن‌بازار منطقه‌ای و برگزاری 6 سمینار تخصصی است، همچنین حضور تورهای بازدید تجاری شهرک های صنعتی کشور و پذیرش هیئت‌های تجاری از سایر کشورهای منطقه از این نمایشگاه نیز از نکات قابل ذکر در برگزاری این رویداد است.

جهانمیرزایی بیان کرد: همزمان با این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تبلیغات و بازاریابی نیز در محل سالن پرشیا محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع با حضور بیش از 30 غرفه شامل شرکت‌های مرتبط با چاپ و کانون‌های تبلیغاتی مراکز با هدف ارتباط هرچه بیشتر و بهتر میان شرکت‌های تبلیغاتی و چاپ با روابط عمومی‌ها و ایجاد فرصتی مناسب جهت نمایش آخرین دستاوردها برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری های انجام شده حضور سفیر اتریش در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و بازدید وزیر صنعت از این نمایشگاه به تایید رسیده است.

 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده