تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۳۹۳
کد خبر: ۲۴۱۶۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم اسدآباد:

بخشی از سهم مالیاتی استان همدان از کارخانجات صنعتی صبانور واریز شد

‌می‌متالز - نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان همدان از مالیات بر ارزش افزوده کارخانجات صبا نور در شهرستان اسدآباد ۱۴۶میلیارد تومان بوده که بخشی از این سهم مالیاتی به حساب استان واریز شد.

به گزارش می‌متالز، کیومرث سرمدی واله اظهار کرد: طبق لایحه بودجه سال ۹۸ تبصره ۶ هر کارگاه و هر کارخانه در هر محل که استقرار داشته باشد باید مالیات خود را به همان جا پرداخت کند و این در حالی بود که کارخانجات صبانور مستقر در اسدآباد که باید ۴۹ درصد سهم ارزش افزوده و مالیاتی خود را به استان پرداخت کنند، این کار را انجام نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه از بین آمار سال‌های ۹۹،۹۸ و شش ماه اول ۱۴۰۰ باید ۱۴۶ میلیارد تومان این‌کارخانجات به استان همدان مالیات می‌دادند، افزود: با پیگیری‌های چند ماه اخیر و طرح موضوع و نامه‌های متعدد امسال بخشی از مالیات به حساب مالیاتی استان واریز شد.

سرمدی واله میزان مالیات واریز شده به حساب مالیاتی استان همدان از طریق شرکت صبانور را در مرحله اول ۱۲میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: سهم استان همدان از ارزش افزوده و مالیاتی کارخانجات صبانور مستقر در اسدآباد ۴۹ درصد و سهم استان کردستان ۵۱درصد است که قطعا با اختصاص این مالیات به استان همدان شهرستان اسدآباد هم توسعه می‌یابد ضمن اینکه در این سال‌ها شهرستان اسدآباد و استان همدان از این سهم محروم بود.

وی با اشاره به اینکه برگشت مالیات بر ارزش افزوده کارخانجات بزرگ صنعتی شرکت صبانور در اسدآباد یکی از مطالبات جدی مردم اسدآباد بود، خاطر نشان کرد: درخواست کرده‌ایم از سهم مالیاتی استان همدان از کارخانجات صنعتی صبانور در شهرستان اسدآباد بخش عمده‌ای از مالیات به محل فعالیت و استقرار این کارخانه (شهرستان اسدآباد) اختصاص یابد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده