تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۴۲۰۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشکلات رانندگان در مرز‌های گوربلاغ

‌می‌متالز - وضعیت نامطلوب گمرک گوربلاغ ترکیه و برخی مشکلات گمرک بازرگان روند ورود کامیون‌های ایرانی را کند و رانندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

به گزارش می‌متالز، چند روزی بود  که رانندگان کامیون های ایرانی از وضعیت نامطلوب گمرک گوربلاغ ترکیه و گرفتار شدن در این گمرک به دلیل بارش برف و سرما و یخ بندان گلایه داشتند  و خواستار مساعدت مسوولان ایرانی برای وارد شدن سریع به مرز بازرگان بودند.

علی محمدی ایروانلو فرماندار ماکو در این خصوص گفت: مشکلات به وجود آمده به طرف ترک ارتباط دارد. اما تدبیر‌هایی انجام شد تا از امروز ورود خودرو‌های ایرانی را کمی تسهیل کنیم، برای حل اساسی مشکل نیاز به ملاقات مرزی هست و ما این را درخواست کردیم و امیدواریم در این ملاقات مرزی این مسائل و مشکلات بررسی و حل و فصل شود.

ظهیری مدیر کل گمرک بازرگان نیز در این زمینه گفت:در چندروز اخیر با گمرک گوربلاغ سمت ترکیه تماس‌های مکرری داشتیم که حدالامکان خروج کامیون‌ها را از آن کشور تسهیل کنند و در داخل کشور نیز با افزایش شیفت‌های کاری و تعداد کارکنان گمرک و هماهنگی با پرسنل گذرنامه و مرزبانی تعداد ورودی‌ها را افزایش دادیم.

ایجاد مزاحمت توسط افراد متفرقه در داخل گمرک و به دنبال آن گرفتار ساختن رانندگان از دیگر مشکلات رانندگان در مرز بازرگان است.

فرماندار ماکو در این خصوص نیز گفت: تدبیر‌هایی که در طول چند ماه گذشته انجام شده موضوع به حداقل رسیده، ولی از بین نرفته و برای ما قابل قبول نیست که کوچکترین مشکل امنیتی برای خودرو‌های ما در گمرک نظام جمهوری اسلامی به وجود بیاید

علی محمدی ایروانلو افزود: در شورای تامین شهرستان این مساله بررسی و تصمیماتی گرفته شده است امیدواریم با اجرای این تصمیمات ان شا الله مسائل امنیتی رانندگان حل و فصل شود.

در حال حاضر روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون از مرز بازرگان تردد می‌کنند انتظار می‌رود با همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مستقر در این مرز، بیش از پیش برای حل مشکل رانندگان تلاش شود.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده