تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۴۳۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
حاجی بابا خبر داد:

کاهش۲۵درصدی صادرات فروسیلیس ایران /دولت سیاست های ارزی را اصلاح کند

می متالز - آشفتگی در بازارصادراتی فرو سیلیس با فروکش کردن نرخ ارز از بین رفت.
کاهش۲۵درصدی صادرات فروسیلیس ایران /دولت سیاست های ارزی را اصلاح کند

به گزارش می متالز، محمد حسین حاجی بابا قائم مقام مدیر عامل فرو سیلیس ایران گفت: متاسفانه افزایش شدید نرخ ارز آشفتگی را در بازار فرو سیلیس ایجاد کرده بود که خوشبختانه با فروکش کردن نرخ دلار شاهد ارامش نسبی در صادرات هستیم .
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی تجار از افزایش ناگهانی نرخ ارز سو استفاده کرده و با فروش و‌صادرات فروسیلیس آن هم چندین برابر نرخ کارخانه باعث بدنامی این محصول در بازار خارج از کشور بخصوص کشور ترکیه شده بودند ،که خوشبختانه با فروکش کردن نرخ ارز و‌افزایش قیمت فروسیلیس در داخل این معضل رفع شد.
حاجی بابا خاطر نشان کرد:هم اکنون سالانه ۲۰هزار تن محصول در شرکت فرو سیلیس سمنان تولید که حدود ۵۰درصد آن صادرات می شود.
وی گفت: متاسفانه مصوبه اخیر ارزی بلاتکلیفی را برای صادر کنندگان ایجاد کرده است و هنوز برای تولید کنندگان مشخص نیست که چگونه باید ارز را به کشور برگردانند که این مهم سبب کاهش صادرات فروسیلیس شده است.
حاجی بابا تصریح کرد:مشکلات مربوط به مصوبه اخیر ارزی سبب کاهش ۲۵درصدی صادرات فرو سیلیس شده است در صورتیکه اگر دولت گره های صادراتی را باز کند هم اکنون بهترین فرصت برای احیا شرکت های داخلی در بازار کم رونق روز های اخیر است.
وی افزود:در شرایط کنونی بنگاههای داخلی نمی توانند بر اساس درآمد ریالی کالاهای اساسی مورد نیاز کارخانه را وارد کنند و باید شرایط ویژه ای ترسیم شود تا با درآمد ارز حاصل از صادرات مواد اولیه وارد کشور شود.
حاجی بابا خاطر نشان کرد:شرکت فرو سیلیس سمنان با اینکه کمترین وابستگی را به مواد اولیه وارداتی دارد هم اکنون با مشکل رو برو شده است وراه نجات عبور از چالش فعلی روان سازی صادرات و اصلاح سیاست های ارزی است.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده