تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۸۴۱
کد خبر: ۲۴۳۷۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کدام شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه دادند؟

‌می‌متالز - بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال ۶ شرکت بورسی درخواست افزایش سرمایه خود را ثبت کردند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال ۶ شرکت بورسی درخواست افزایش سرمایه خود را ثبت کردند. بر این اساس وساپا، وهامون، پیزد، کزغال، سپ و کیمیا افزایش سرمایه می‌دهند.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا با نماد وساپا با سرمایه فعلی هزار و ۶۷ میلیارد تومان درخواست افزایش سرمایه ۵۰ درصدی داده است. در حال حاضر تعداد سهام قابل انتشار این شرکت پنج میلیارد و ۳۲۵ میلیون سهم است و مبلغ افزایش سرمایه ۵۳۲ میلیارد تومان است.

این افزایش سرمایه با موضوع اصلاح ساختار مالی و حفظ نقدینگی و از محل سود انباشته حاصل خواهد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا با نماد وهامون نیز درخواست افزایش سرمایه ۶۷ درصدی داده است. سرمایه فعلی این شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان است و دو میلیارد سهم قابل انتشار دارد.

موضوع این افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی اصلاح ساختار مالی و توسعه پرتفوی سرمایه‌گذاری اعلام شده است. محل تأمین افزایش سرمایه نیز مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است.

افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی

شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد پیزد نیز درخواست افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی داده است. سرمایه فعلی پیزد ۵۱ میلیارد تومان است. مبلغ افزایش سرمایه درخواستی ۱۵۳ میلیارد تومان است. همچنین این شرکت هزار و ۵۳۰ میلیارد سهم قابل انتشار دارد.

موضوع افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و محل تامین آن سود انباشته شرکت اعلام شده است.

شرکت زغال سنگ پروده طبس با نماد کزغال با سرمایه فعلی ۲۰۰ میلیارد تومان و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم قابل انتشار درخواست ۷۵ درصد افزایش سرمایه داده است.

مبلغ افزایش سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومان است که با موضوع اجرای طرح و توسعه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی حاصل می‌شود.

افزایش سرمایه ۶۰ درصدی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با نماد سپ نیز ثبت شده است. سرمایه فعلی این شرکت ۵۰۰ میلیارد تومان است. تعداد سهام قابل انتشار این شرکت سه میلیارد بوده و مبلغ افزایش سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومان است. این درخواست با موضوع خرید دستگاه کارتخوان و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ثبت شده است.

شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران با نماد کیمیا نیز درخواست افزایش سرمایه ۹۰ درصدی داده است. سرمایه فعلی این شرکت ۱۰۵ میلیارد تومان است. تعداد سهام قابل انتشار این شرکت ۹۵۰ میلیون سهم است.

این افزایش سرمایه ۹۵ میلیارد تومانی با موضوع تحصیل سرمایه‌گذاری جدید، جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه درگردش، از محل سود انباشته انجام خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده