تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۴۴۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

دولت بودجه عمرانی را به موارد پربازده اختصاص دهد

می متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت موظف است بودجه عمرانی خود را برای افزایش رشد و توسعه اقتصادی کشور به مواردی اختصاص دهد که بالاترین بازده را برای کشور به همراه داشته باشد.
دولت بودجه عمرانی را به موارد پربازده اختصاص دهد

به گزارش می متالز، فرهاد فزونی امروز در چهل و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در آغاز سخن خود گفت: به نام خدایی که حضرت آدم را به خاطر یک خطا از بهشت بیرون راند، ولی برخی دولتمردان ما را تحمل می‌کند. عجب صبری خدا دارد؟

وی در ادامه با طرح موضوع فساد سیاسی گفت: منظور از آن چیست، وقتی بخش خصوصی تصمیم می‌گیرد در کشور سرمایه‌گذاری کند، سعی می‌کند اول به بازار و عرضه و تقاضا توجه کند،  سپس در جائی سرمایه گذاری کند که بیشترین بازدهی را داشته باشد . 

به گفته فزونی، بخش خصوصی هیچ وقت به خاطر دل چند نماینده محلس و برای خرید حمایت آنان به دنبال اتلاف ثروت کشور و سرمایه‌گذاری در مناطق که عوامل تولید در آنجا فراهم نیست، نمی‌رود. دولت موظف است بودجه عمرانی خود را برای افزایش رشد و توسعه اقتصادی کشور به مواردی اختصاص دهد که بالاترین بازده را برای کشور به همراه داشته باشد و نه وارد بده و بستان با نمایندگان مجلس شود و سعی نماید که رای و پشتیبانی آنان را با بودجه‌ای از کیسه مردم بخرد، این معامله فساد سیاسی است. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: وقتی نمایندگا ن به وزیری فشار می‌آورند که فلان معاون یا مدیر کل به نظرات ما توجه نمی‌کند و اگر او را عوض نکنی تو را استیضاح خواهیم کرد و وزیر هم بدون توجه به شایسته سالاری، نظر نمایندگان را می‌پذیرد ، این معامله و فساد سیاسی است. 

وی بیان داشت: وقتی دولت حاضر نمی‌شود یارانه‌های بی دلیل انرژی را به خاطر محبوبیت و خرید رای مردم حذف کند، وقتی حتی می‌توان با واقعی سازی قیمت بنزین به دنبال عدالت اجتماعی رفت و هم به طبقات کم درآمد کمک بیشتری کرد و هم بار افزایش قیمت را از دوش طبقه متوسط برداشت، ولی دولت به خاطر خرید محبوبیت از این کار سر باز می زند، این فساد سیاسی است.

فزونی گفت: امروز هم به جای ماده یک قانون هدفمندی یارانه، صحبت از دو نرخی کردن بنزین و شنبه و یکشنبه تعطیل و تفریح می‌کنند. 

وی بیان داشت: شما روزی 5 میلیون لیتر بنزین سوپر می‌فروشید، ولی حاضر نیستید، حتی قیمت بنزین سوپر را از 1200 تومان به دو هزار تومان افزایش دهید و با 1400 میلیارد تومان افزایش درآمد، کمبود منابع طرح سلامت را برای طبقات کم درآمد تامین کنید. بنزین سوپر که دیگر برای مصرف پراید و مسافرکش ها نیست. 

فزونی گفت: مصرف طبقه مرفه جامعه است . فعالان اقتصادی که شما آنان را طبقه مرفه می‌دانید از شما می خواهند که یارانه و یا عدم النفع بنزین را حذف کنید. شما منتظرید که مجلس قیمت را تعیین کند و مجلس هم فقط به شما اجازه تعیین قیمت می‌دهد. این بازی، فساد سیاسی است. 

وی بیان داشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب می‌کنید. قانونی که مقام معظم رهبری فرمودند: «قانون بسیاری خوبی است. این قانون حلقه بسته مدیریتی را باز می‌کند و راه را برای جوانان می‌گشاید»

فزونی با بیان اینکه اما شما قانون را دور می زنید، تصریح کرد: آقای وزیر شما مدیرعامل بازنشسته یک شرکت خود را رئیس صندوق بازنشستگی می‌کنید. این دور زدن قانون نیست؟ این فساد سیاسی نیست؟

وی بیان داشت: مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار دولت و دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا برای اصلاح و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها نظرات بخش خصوصی را کتبا استعلام کنید. طی دو یا سه ماه چهل بخشنامه ارزی صادر کرده‌اید که همه را گیج کرده است. نظر اتاق را در مورد یکی از آ‌نها نپرسیدید، ولی هر دو روز یک بار سخنرانی می‌کنید که همه کارها را می‌خواهیم به بخش خصوصی بدهیم. یا از مجلس بخواهید این قانون را لغو کند، یا به آن عمل کنید، این تناقض در گفتار و کردار فساد سیاسی است.

عناوین برگزیده