تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۳
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۴۵۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از پنج میلیارد دلار کالا امسال از گمرک باشماق مریوان ترانزیت شد

‌می‌متالز - ناظر گمرکات کردستان گفت: بیش از پنج میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلار کالا طی ۹ ماهه امسال از گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان، ترانزیت شد.

به گزارش می‌متالز، خلیل حیدری اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۹۲ تن کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ارزش دلاری میزان کالای ترانزیت شده در ۹ ماهه امسال در استان را پنج میلیارد و ۳۳۷ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار اعلام کرد و افزود: از لحاظ ارزش دلاری، ترانزیت کالا در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۸۷ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: از مجموع ترانزیت انجام شده، گمرک باشماق مریوان مقصد یک میلیون و ۲۲ هزار و ۶۹۱ تن ترانزیت خارجی و مبدا یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۳۰۵ تن ترانزیت خارجی بوده است.

حیدری میزان ترانزیت داخلی مبدا در استان را ۵۴ هزار و ۱۹۶ تن خواند و اظهار داشت: ارزش دلاری این میزان ترانزیت انجام شده هم در این مدت ۱۸۶ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۵۱ دلار بوده است.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات هم فعال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان کردستان

عناوین برگزیده