تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۵
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۴۶۵۸۲
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرکل محیط زیست اردبیل خبر داد:

مراقبت از نیروگاه سبلان و کارخانه سیمان در عدم استفاده از مازوت

‌می‌متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ما باید مراقبت کنیم تا نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و کارخانه سیمان از سوخت مازوت استفاده نکند.

به گزارش می‌متالز، سعید شهند۶ بهمن در جلسه محیط زیست اردبیل اظهار کرد: با توجه به قطعی گاز برای واحد‌های صنعتی به ویژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و سیمان نمین تأمین سوخت دوم برای این واحد‌ها انجام شده، ولی سعی بر این است تا با نظارت‌های مستمر مازوت‌سوزی در این واحد‌ها انجام نشود.


وی تصریح کرد: استفاده از سوخت پاک مورد تأکید اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان موظف شده تا سوخت استاندارد و مناسب را تأمین کند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در ۱۵ ایستگاه استان گازوئیل با استاندارد یورو ۴ و همچنین بنزین در اکثر جایگاه‌ها به هموطنان عرضه می‌شود تا سالم‌سازی هوای شهر‌ها و روستا‌ها را شاهد باشیم.


شهند افزود: در کنار این امر با اجباری شدن معاینه فنی برای خودروها، تلاش بر این است تا از آلایندگی هوا کاسته شود چرا که بیش از ۸۰ درصد عوامل آلاینده هوا مربوط به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هاست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مشکل فنی در موتور خودرو‌ها باعث ناقص‌سوزی سوخت می‌شود که این خود به آلایندگی هوا منجر شده در حالی که ضرورت دارد با تأمین سوخت پاک و عاری از آلودگی و همچنین توجه به معاینه فنی خودرو‌ها بهبود وضعیت آب و هوایی را شاهد باشیم.


شهند یکی دیگر از عوامل آلاینده هوا را واحد‌های صنعتی بیان کرد و ادامه داد: ۲۳ پروژه تولیدی و صنعتی در استان اردبیل از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز زیست محیطی گرفتند که این تعداد صدور مجوز با ۱۵ سال گذشته برابری می‌کند.


وی اضافه کرد: این مگاپروژه‌ها در حال اجراست و سعی بر این است تا شرایط مناسبی را برای این واحد‌های تولیدی فراهم کنیم تا آلایندگی زیست محیطی نداشته باشند.
شهند بیان کرد: در قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاه‌ها مشخص شده تا زمینه حفظ حق‌الناس رعایت شده و بیش از گذشته به سلامت محیط زیست کمک شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مورد فرسودگی ناوگان عمومی شهر اردبیل گفت: با همکاری پلیس راهور تمامی خودرو‌های عمومی در سطح شهر باید معاینه فنی داشته باشند تا ایراد و اشکال آن‌ها نیز به سرعت رفع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده