تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۴۷۱۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۳.۳ درصد؛ سهم حقیقی‌ها از ورود نقدینگی به بازار

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، معادل ۶۳.۳ درصد کل ارزش خرید را حقیقی‌های بازار انجام دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با ۳۶.۷ درصد از ارزش کل معاملات، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بازار داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز، همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم خرید معادل ۷۸.۹ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۱.۱ درصد بوده است.

از سوی دیگر، سهم حقیقی‌ها از کل ارزش فروش‌های امروز بازار معادل ۶۸.۱ درصد بود. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با سهم ۳۱.۹ درصدی، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در خروج نقدینگی از بازار داشته‌اند.

همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم‌های فروش معادل ۷۹.۷ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۰.۳ بوده است.

بر اساس این گزارش، بازار سهام با ۱۵۹ صف خرید به ارزش ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در آن سوی دیگر بازار با ۶۷ صف فروش به ارزش ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال حرکت خود را تمام کرد.


افزایش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل


در جریان معاملات سومین روز هفته (دوشنبه، یازدهم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۰ هزار و ۲۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۹۶۶ واحد افزایش، به رقم ۳۳۰ هزار و ۷۲۶ واحد را به ثبت رساند.

برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۰ هزار و ۶۹ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۱ هزار و ۷۴۵ واحدی را تجربه کردند.

گروه «فراورده‌های نفتی» در جریان معاملات امروز با ۵۰ هزار و ۱۴ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، ۸ درصد نمادها، افزایش ۵ تا ۳ درصدی، ۱۷ درصد نماد‌ها افزایش ۳ تا یک درصد و ۲۶ درصد نماد‌ها افزایش صفر تا یک درصدی را نسبت به روز گذشته ثبت کردند. همچنین، «شتران» با ۴.۱۷ درصد، «شبهرن» با ۱.۹۳ درصد و «شپنا» با ۰.۶۸ درصد در صدر افزایش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته در صدر گروه فراورده‌های نفتی قرار گرفتند. این در حالی است که «شبندر» با ۰.۵۹ درصد و «شپنا» با ۰.۲ درصد بیشترین کاهش قیمت‌ها را نسبت به روز گذشته ثبت کردند.

همچنین، گروه خودرو با ۴۱ هزار و ۳۸۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۴ هزار و ۸۰۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۸ هزار و ۸۴۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۸ هزار و ۶۱۷ معامله به ارزش یک هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

بانک ملت با ۷۰۹ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۸۵ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۷۴ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۵۳۵ واحد و شرکت ایران خودرو با ۴۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی پردیس با ۷۹ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۷۱ واحد، شرکت صنعت غذایی کوروش با ۶۵ واحد، شرکت داروسازی اکسیر با ۴۰ واحد و شرکت پدیده شیمی قرن با ۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده