تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۷۷۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی فولاد سنگ به مناسبت گرامی‌داشت دهه فجر؛

ارتقا صنعت فولاد کشور به رتبه دهم جهانی پس از پیروزی انقلاب

‌می‌متالز - پیروزی انقلاب اسلامی ایران جایگاه فولاد کشور را به رتبه دهم جهانی ارتقا داد که نقش شرکت فولاد مبارکه در آن ویژه و ممتاز است.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی فولاد سنگ به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر یادداشتی که در اختیار قرار داد. مهرداد فقیهیان در یادداشت خود آورده است:

در آستانه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، امروز شاهد این هستیم که در اکوسیستم صنعت فولاد کشور، شرکت فولاد مبارکه مهم‌ترین تولید کننده است و این مجموعه بزرگترین دستاورد صنعتی انقلاب اسلامی است. عملیات اجرایی این مجتمع در سال ۱۳۶۰ آغاز شد و در دوران جنگ تحمیلی و زیر حملات هوایی جنگنده‌های دشمن به‌دست توانای سربازان پر افتخار جبهه صنعت ادامه یافت. فعالیت‌های ساختمانی و فنی اجرا شده در دوران ساخت این مجتمع در خاورمیانه کم نظیر بوده است تا بیشترین میزان رشد فولاد پس از انقلاب رخ دهد.

پس از انقلاب شاهد رشد چشمگیری در واحد‌های فولادی بودیم و رتبۀ تولید فولاد ایران در سال پیروزی انقلاب در جهان سی‌وپنجم بود که امروز به رتبۀ دهم ارتقا یافته است. البته طبیعی است که هرچه شرکت بزرگ‌تر باشد و درآمد بیشتری داشته باشد، بیشتر تحت‌فشار قرار می‌گیرد و حواشی بیشتری هم خواهد داشت.

اعتقاد فولاد مبارکه در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی این است که دولت در زمان جنگ با سختی توانسته فولاد مبارکه را راه‌اندازی کند؛ بنابراین اکنون نیز علاوه بر عرصه تولید و اقتصاد، همچون سال‌های گذشته، فولاد مبارکه در اتفاقات و بحران‌های مختلف مثل زلزله، سیل و... در کنار مردم می‌ایستد، برای رهایی از این بحران‌ها کمک می‌کند و در شرایط سخت کنار دولت قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده