تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۳۵
بازدید: ۷۱۹
کد خبر: ۲۱۷۶۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
هلدینگ عظیم میدکو پیشرو در بخش خصوصی کشور

جلوگیری از خام فروشی با تکمیل زنجیره فولاد/ افتتاح طرح کوره بلند فولاد برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب

‌می‌متالز - ریاست جمهوری در مراسم بهره برداری از پنج پروژه بزرگ شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به صورت ویدئوکنفرانسی گفت: افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح در یک روز و در یک استان نشانگر توانمندی ملت، برنامه ریزی دولت و کارآمدی دولت و ملت است که در سخت‌ترین شرایط جنگ اقتصادی مهمترین پروژه‌ها را به ثمر رسانده اند.

به گزارش می‌متالز، حسن روحانی افزود: توانستیم در شرایط جنگ اقتصادی تولید و جهش تولید را پیش برانیم.

به گفته وی، روشن شد که در زمینه فولاد به طور کامل از خام فروشی فاصله گرفته ایم، متاسفانه در مقاطعی شاهد آن بودیم که بسیاری از سنگ آهن‌ها را به صورت خام به صادر می کردیم، اما امروز زنجیره تولید کامل شده و به فولاد رسیدیم و دیگر سنگ خام صادر نمی کنیم، هم اکنون مراحل مختلف تولیدی را به صورت زنجیره متصل به هم داریم و محصول نهایی را با ارزش افزوده بالا تولید می کنیم.

روحانی تصریح کرد: مجتمع فولاد زرند در استان کرمان ادعای خودکفایی دارد. یعنی تمام زنجیره آن از سنگ آهن گرفته تا مراحل بعدی شامل کنسانتره و گندله در این استان تکمیل و به مجتمع فولاد ارسال می شود البته این مجتمع آب و برق را از داخل استان از طریق آبفا و نیروگاه تأمین می کند که این امر بسیار مهم است.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: اینکه برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب مجتمع بزرگ فولادی را با طرح کوره بلند افتتاح می کنیم، حاکی از آن است که مردم، جوانان، مهندسان و کارگران ما به طور منظم برای سربلندی ایران لحظ‌های درنگ نمی کنند و راه و مسیر خود را ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: این خودکفایی حائز اهمیت است. مشارکت مردم در اینگونه طرح‌ها بسیار مهم است و نیاز است. هر کسی در حد توان خوددر این نوع طرح‌ها مشارکت کنند.

روحانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مساله فضای سبز در کنار بخش‌های بزرگ صنعتی بسیار مهم است. ممکن است فضا‌های بزرگ صنعتی کمی آلودگی ایجاد کند باید آلودگی را با درختکاری جبران کرد. هم اکنون چهار هزار هکتار جنگل کاری در اطراف این مجتمع‌ها انجام شده است و این موضوع می تواند برای محیط زیست، آب و هوا سیار و زیبایی تاثیرگذار باشد.

ریاست جمهوری با تاکید بر استفاده از نیرو‌های بومی، افزود: اگر جایی مجتمع بزرگ صنعتی افتتاح می شود، جوانان همان منطقه، شهرستان و استان حداکثر استفاده را باید ببرند. ممکن است به متخصصانی از بخش‌های مختلف نیاز داشته باشیم که از همه آن‌ها باید استفاده کرد.

هلدینگ عظیم میدکو پیشرو در بخش خصوصی کشور/ جلوگیری از خام فروشی با تکمیل زنجیره فولاد/ افتتاح طرح کوره بلند فولاد برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده