تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۴۸۳۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
فیروزی در دیدار با وزیر صمت:

ضرورت اقدام فوری سازمان صمت استان فارس برای بازپس‌گیری زمین طرح فولاد فسا

‌می‌متالز - نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر صمت، گفت: طرح فولاد فسا در ۱۳ سال گذشته فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی که می‌تواند نقطه تحول منطقه باشد در تصرف کسانی قرار گرفته که نه تنها اقدامی برای ساخت فولاد نکرده اند بلکه مردم دامدار و کشاورز محروم منطقه را نیز از چراگاه‌های دام محروم کرده اند.

به گزارش می‌متالز، حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه تلاش‌های شبانه‌روزی خود در خصوص رفع موانع و تعیین تکلیف پروژه فولاد و ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی با فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کرد.

وی در این نشست با توجه به عدم نظارت کافی مراجع ناظر در وزارت صمت و عدم اهتمام لازم در دستگاه‌های اجرایی استان و کشور در چند سال گذشته، اظهار کرد: طرح فولاد فسا در ۱۳ سال گذشته فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی که می‌تواند نقطه تحول منطقه باشد در تصرف کسانی قرار گرفته که نه تنها اقدامی برای ساخت فولاد نکرده اند بلکه مردم دامدار و کشاورز محروم منطقه را نیز از چراگاه‌های دام محروم کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با توجه به اهمیت موضوع در جهت پیگیری مطالبات مردم افزود: اکنون بعد از ۱۳ سال و تلاش‌های شبانه روزی بنده و ده‌ها جلسه با مسوولان وزارت صمت و نهاد‌های قضایی و امنیتی و اطلاعاتی این امر بر همگان آشکار شده که سرمایه‌گذار کنونی توان مالی، فنی و اجرایی برای اجرای طرح را ندارد، لذا مجوز تولید و بهره برداری صادره برای تولید لوله‌های بدون درز، مجوز‌های تخصیص آب و گاز و برق و قرارداد زمین طرح ابطال شده و با معرفی سرمایه گذار توانمند جدید مجوز‌های موصوف به نام سرمایه گذار جدید صادر شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به علل نامعلوم تلاش‌های موثری برای بازپس‌گیری اراضی مذکور و خلع ید از سرمایه گذار ناتوان فعلی صورت نگرفته و سرمایه گذار فعلی معطل تصمیم گیری مراجع مسئول است.

فیروزی خواستار اقدام فوری و سریع در خصوص باز پس گیری زمین مذکور برای واگذاری به سرمایه گذار جدید، با دستور قاطع به سازمان صمت استان فارس و شفافیت کامل این مطلب به مردم شریف شهرستان فسا از وزیر صمت شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده