تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۲۴۹۲۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه کاتد مس در نصرت آباد زاهدان افتتاح شد

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث کارخانجات فرآوری در کنار معادن، با ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی، از خام‌فروشی مواد معدنی نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس خیابانی در مراسم افتتاح کارخانه فرآوری مس در شهرک صنعتی نصرت‌آباد، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان در بسیاری از بخش‌های معادن فلزی در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه ذخایر معدنی مس استان در رتبه اول تا دوم کشوری است، افزود: احداث کارخانجات فرآوری در کنار معادن علاوه بر جلوگیری از خام‌فروشی، ارزش افزوده نیز ایجاد می‌کند و در کنار آن اشتغال پایدار را نیز با خود به همراه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در کنار این کارخانه زنجیره‌ای از دیگر مشاغل خدماتی نیز ایجاد خواهد شد و مردم نصرت‌آباد از این ظرفیت‌ها بهره‌مند خواهند شد.

مدرس خیابانی عنوان کرد: برای حل مشکل بیکاری در استان باید به فکر ایجاد اشتغال پایدار بود که بخش معدن و صنعت می‌تواند از جمله بخش‌های مهم ایجاد اشتغال باشد.

وی تاکید کرد: در صورتی که بخش خصوصی در خدمت کمک به دولت باشد، عمران و آبادانی کشور بیشتر خواهد شد.

استاندار سیستان و باوچستان تصریح کرد: احداث این کارخانه بک پیام مهم برای عموم دارد و آن، وجود امنیت پایدار برای سرمایه‌گذاری در استان است و سرمایه‌داران با امنیت کامل می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

داوود شهرکی، معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این مراسم اظهار کرد: تولید کنسانتره مس در فاز اول این کارخانه با پیشرفته‌ترین روش‌های روز دنیا است.

وی افزود: فعال‌سازی معادن مس موجود در استان، یکی از اهداف احداث این کارخانه بوده و خوراک آن در منطقه تامین شده است.

معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد: در ناحیه صنعتی معدنی نصرت‌آباد که حدود ۵۰ هکتار وسعت دارد، تا کنون ۱۰واحد فرآوری معدنی احداث شده است.

شهرکی اذعان کرد: منطقه نصرت‌آباد یکی از قطب‌های معدنی استان است. به گونه‌ای که تا کنون حدود ۱۰۰ معدن در محدوده آن شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی معدن مس، شمال استان نیز در حوزه نیم‌روز فعالیت‌های خود را شروع خواهد کرد و در تفتان و میرجاوه هم دو معدن طلا داریم و همچنین یک معدن طلا را در بزمان داریم که به زودی تکلیف آن‌ها مشخص خواهند شد.

مدیر اجرایی پروژه گیتی مهر روشنا نیز در این مراسم بیان کرد: فاز اول این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و برای بیش از ۱۸۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است. این کارخانه در فاز اول یک هزار و ۷۰۰ تن پودر مس و کاتد به روش‌های جدید تولید خواهد کرد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده