تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۴۹۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی قزوین:

شرکت‌های قزوینی برای بازسازی سوریه از ظرفیت بالایی برخوردار هستند

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین گفت: شرکت‌های تولیدی، خدماتی و مهندسی قزوین از توانمندی و ظرفیت‌های بالایی برای مشارکت در بازسازی سوریه برخوردار هستند.

به گزارش می‌متالز، مهدی بخشنده روز یکشنبه در نشست تخصصی بررسی فرصت‌های همکاری و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی قزوین برای بازسازی حلب سوریه که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره اتاق قزوین و کارشناسان حوزه خاورمیانه وزارت خارجه و کنسول سفارت ایران در حلب برگزار شد، افزود: استان یکی از قطب‌های تولید مصالح سالختمانی است و حضور در ساخت سوریه فرصت مناسبی برای فعالان استان درعرصه صنعت ساختمان به شمار می‌رود و قزوینی‌ها کمک وبه توسعه استان حلب استقبال می‌کنند.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی قزوین در راستای گسترش فعالیت‌های برون مرزی و کمک به ایجاد ارتباطات بین المللی بازرگانان و تولید کنندگان و در راستای ایجاددبیرخانه هماهنگی رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه، میزبان این نشست است.

بخشنده خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان قزوینی قابلیت‌های بالا و متنوعی را برای کمک به بازسازی سوریه دارا هستند و در این راستا باید شاهد کمک وزارت خارجه در راستای ارتباط گیری با تجار و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این کشور با فعالان تجاری و صنعتی قزوین باشیم.

سید مرتضی میریان کنسول سفارت ایران در حلب سوریه نیز گفت: حلب برای سوریه بسیار با اهمیت است و با وجود جنگ چندین ساله، خیلی از زیر ساخت‌ها دراین منطقه نسبتا سالم به جا مانده است، ولی نیازمند بازسازی و بهسازی می‌باشد.

وی اظهار داشت: توانمندی استان قزوین در حوزه‌های اقتصادی بسیار بالاست و به دنبال ایجاد حلقه وصل استان قزوین و شهرک‌های صعنتی حلب هستیم.

میریان با بیان اینکه تلاش داریم مشارکت فعالان اقتصادی کشورمان را در بازسازی سوریه در کنار مراودات تجاری افزایش دهیم، افزود: باتوجه به اهمیت حضور اولین هیات ها‌ی تجاری از قزوین در بحث فعال سازی حلب، امیدواریم با همراهی‌های اتاق بازرگانی قزوین و در فرصتی نزدیک با فعالان اقتصادی سوریه دیدار‌های مثبت وسازنده رودردو داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین (ایرنا)

عناوین برگزیده