تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۴۹۳۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ماجرای معدن چلاو پیچیده‌تر شد

‌می‌متالز - معاون سازمان صمت مازندران گفت: این سازمان نیز با درخواست پروانه اکتشاف معدن چلاو مخالفت کرده بود.

به گزارش می‌متالز، عبدی گفت: بهره بردارمعدن چلاو قبلا درخواست صدور پروانه اکتشاف را به سازمان صمت مازندران داده و این سازمان نیز از متولی این عرصه یعنی اداره کل منابع طبیعی استان استعلام کرده بود که این اداره کل با این درخواست مخالفت کرد به همین دلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز درخواست مشارالیه را باطل کرد و این درخواست بر روی سامانه کاداستر نیز مسدود شد.

موسی مقیمی معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری نیز دیروز گفته بود مجوز معدن پلور آمل در راستای ماده ۲۴ قانون صادر شد، اما این اداره کل از همان ابتدا با جاده دسترسی معدن به دلیل وجود پوشش گیاهی مخالف بود.


برخی اهالی منطقه چلاو آمل در پی صدور پروانه اکتشاف یک واحد معدنی اعلام کردند واگذاری برخی از معادن در گذشته بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی بود و خسارت‌هایی را به محیط زیست وارد کرده است.

به گفته معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران شخص درخواست دهنده پس از آگاهی از ابطال این درخواست، اقدام به طرح این موضوع در دیوان عدالت اداری بر علیه اداره کل منابع طبیعی استان کرد و در نهایت توانست از دیوان به نفع خود رأی بگیرد.

عبدی می‌گوید: دیوان عدالت اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت را ملزم به صدور پروانه اکتشاف کرده بود به همین دلیل این سازمان نیز در جهت اجرایی کردن رأی دیوان، پروانه اکتشاف را صادر کرده است.

دارنده پروانه اکتشاف این معدن به دلیل نداشتن جاده دسترسی هنوز نتوانسته اکتشاف ماده معدنی انجام دهد به همین دلیل درخواست ایجاد راه دسترسی به این معدن را دارد، اما اهالی می‌گویند عرصه مورد نظر رویشگاه درختان بلوط و محل عبور و مرور حیوانات وحشی است.

منطقه گردشگری چلاو ۹ روستا با حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده