تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۴۹۳۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جانمایی اشتباه معادن در شمال آبیک چشم انداز شهری را از بین برده است

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: جانمایی اشتباه استقرار معادن در شمال آبیک موجب تخریب چشم انداز زیبای شهر و تهدید سلامت مردم شده است.

به گزارش می‌متالز، مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در جلسه بررسی مشکلات معادن شهرستان آبیک که عصر شنبه با حضور فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و فرماندار در محل فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: جانمایی معادن در شهرستان آبیک غیرکارشناسی بوده و با استقرار معادن در شمال شهر آبیک چشم‌انداز این شهر از بین رفته است.

محمدی گفت: هیچ شهرستانی را نمی‌توانید پیدا کنید که بخش شمالی آن که معمولا بهترین موقعیت را دارد در اختیار معادن باشد و این مناطق معمولا برای توسعه مسکن و فضای سبز و ایجاد مکان‌های تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر جلوگیری از صدور مجوز جدید برای معادن این شهرستان تصریح کرد: با کمک مسوولان شهرستانی و استان تاکنون تلاش شده از فعالیت مجدد معادنی که محیط زیست را آلوده می‌کنند و نیز معادن جدید جلوگیری شود.

محمدی یادآورشد: با فعالیت منطقی معادن به شرط رعایت نکات محیط زیست مخالف نیستیم، اما متاسفانه بیشتر معادنی که در شهرستان آبیک فعالیت می‌کنند بیش از میزان مجاز برداشت دارند و به دلیل نبود باسکول، میزان تناژ برداشت و انتقال آن‌ها مشخص نیست.


این مسوول قضایی گفت: وقتی در مرکز استان برای این گونه فعالیت‌ها تصمیم گیری می‌شود و مسوولان محلی امکان اظهار نظر ندارند باید شاهد بروز مشکلات باشیم لذا انتظار داریم به دغدغه مدیران شهرستانی هم در صدور مجوز معادن اهمیت داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: وقتی مجوزی از استان صادر می‌شود اگر مشکلی هم بروز کند نمی‌توانیم بسرعت تصمیم گرفته و یک شبه آن را باطل کنیم.

وی بیان کرد: میزان اشتغال در بخش معادن بسیار پایین‌تر از حد مطلوب است و در شرایطی که بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرستان آبیک با کمبود نیروی کار مواجهند، اما در بخش معادن اشتغال زیادی نداشته ایم و فعالیت این واحد‌ها برای مردم منطقه دستاوردی بجز آلودگی نداشته است.

محمدی اظهارداشت: معادنی که پروانه بهره برداری دارند، ولی هنوز شروع به کار نکرده اند بایستی از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده