تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۶۵۶
کد خبر: ۲۴۹۷۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مس باهنر صادرکننده نمونه استان کرمان شد

‌می‌متالز - صنایع مس شهید باهنر به پاس تلاش چشمگیر در زمینه ارتقای شاخص‌های صادراتی موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه و شایسته تقدیر استان در سال ۱۴۰۰ شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مس شهید باهنر، در آیین تجلیل و قدردانی از صادرکنندگان نمونه استان کرمان در سال ۱۴۰۰ از شرکت صنایع مس شهید باهنر به پاس تلاش‌های قابل توجه در افزایش تولید و صادرات نسبت به دوره‌های گذشته تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که با حضور نوری معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، زینی وند استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، حسینی نژاد مدیرکل صمت استان، طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان، جمعی از مدیران استان و  واحد‌های صنعتی برگزار شد، اعلام گردید؛ صنایع مس شهید باهنر توانسته است در دو سال اخیر جهش صادراتی چشمگیری را در کارنامه خود ثبت نماید.

افزایش ۲۷۱ درصدی صادرات در تناژ، ۴۱۳ درصد افزایش در ارزآوری، ۴۸۱ درصد در ارزش ریالی از جمله دستاورد‌های این شرکت در ۱۰ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بوده است.

بر اساس این گزارش علاوه بر افزایش قابل‌توجه شاخص‌های صادراتی، مواردی همچون موفقیت در برندینگ، تولید و فروش محصولات جدید، خلاقیت و نوآوری در طراحی محصولات، تنوع در صادرات و حفظ بازار‌های هدف در کنار گسترش بازار‌های جدید صادراتی از شاخص‌های مورد توجه در انتخاب مس باهنر به عنوان صادر کننده نمونه استان بوده است.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از تدوین سند ملی دیپلماسی اقتصادی کشور و تعیین تکلیف رایزن‌های بازرگانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ضمن تقدیر از مدیرعامل مس باهنر و جهش صورت گرفته در بخش صادرات این شرکت گفت: روندی که در افزایش صادرات غیر نفتی کشور اتفاق افتاده، موجب شده است که شرکت‌هایی همچون مس باهنر که چند سال گذشته در بخش صادرات فعالیت چندانی نداشتند، اکنون با همت مدیران فعال خود، جهشی چشمگیر را در این زمینه تجربه کنند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در این مراسم با اشاره به فاصله بین بنگاه‌های اقتصادی تا حلقه آخر فضای کسب و کار گفت: با یکپارچه سازی نهاد‌های دولتی و اصلاح قوانین باید هزینه‌های صادراتی را کاهش دهیم.

در این مراسم که در بخش‌هایی از آن پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام نیز زینت بخش جلسه بود زینی وند استاندار کرمان هم با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف، حضور پُررنگ در نمایشگاه‌ها را در توسعه صادرات مهم دانست و افزود: استان کرمان در حال تبدیل شدن به استانی صنعتی است.

در ادامه حسینی نژاد رییس سازمان صمت استان هم، کرمان را یکی از استان‌های مهم معدنی کشور دانست و خاطرنشان کرد ظرفیت‌های فراوان این استان از جمله در بخش‌های فولاد و مس شرایط تبدیل آن به یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور را فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز با اشاره به این نکته که همه محصولات می‌بایست صادرات محور باشند افزود: امکان افزایش صادرات از استان کرمان تا ۱۰ میلیارد دلار امکان‌پذیر است و نباید به عدد ۲.۲ میلیارد اکتفا کنیم.

طبیب زاده گفت: در بلندمدت نیز این امکان وجود دارد که صادرات تا ۲۰ میلیارد دلار انجام شود و این موضوع نیازمند ارتقا زیرساخت‌ها و ورود حوزه‌های مختلف است.

عناوین برگزیده