تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۵۰۱۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رویکرد‌های نوین فرآوری با شرایط فعلی معادن

‌می‌متالز - مهرداد اکبریان در حاشیه همایش روش‌های نوین فرآوری سنگ آهن به لزوم تغییر رویه در عملیات‌های معدن‌داری پرداخت.

به گزارش می‌متالز، رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: بحث فناوری، موضوعی است که کشور‌های پیشرو در صنعت سنگ آهن پیشرفت‌های چشمگیری را محقق کرده‌اند. اما برخی از شرکت‌های داخلی توانسته‌اند با مدل‌سازی، روش‌های جدید فرآوری را بومی‌سازی کنند. واردات تکنولوژی هم مورد تایید است، اما باید با حمایت از شرکت‌های داخلی چرخ اختراع را در داخل کشور مختل کرد.

وی افزود: کشور به شرکت‌های بزرگ نیازمند است، اما ارتباط صحیحی بین شرکت‌های بزرگ صورت نگرفته، به طور مثال شرکت‌های چادرملو، گل‌گهر، سنگ آهن مرکزی و فکورصنعت از روش‌های مبتکرانه‌ای برای فرآوری سنگ آهن استفاده می‌کنند، اما به صورت جزیره‌ای.
در آینده نهاد‌هایی مانند اندیشکده باید شکل گیرد که نتیجه آن می‌تواند روش‌های خلاقانه، بومی سازی و سایر روش‌هایی که امتحان خود را پس داده اند باشد و این امر موجب می‌شود، سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر یابند. انجمن سنگ آهن در نظر دارد تا با راه‌اندازی اندیشکده پلی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم.

اکبریان افزود: تاریخ ۴۰ ساله فرآوری سنگ آهن در ایران باعث شده تا معادن روباز رو به اتمام باشند و از همین‌رو ما باید به دنبال فرآوری سنگ آهن کم‌عیار و روش‌های بهینه فرآوری روی بیاوریم.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

عناوین برگزیده