تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۵۰۹۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس خانه صمت استان:

شرکت توسعه مشارکت مازندران فعالیت خود را آغاز کرد

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره تلاش داریم نقدینگی مورد نیاز پروژه‌ها را در استان و کشور تأمین کنیم، گفت: شرکت توسعه مشارکت مازندران فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش می‌متالز، سید مجتبی رضوی در آئین رونمایی از فعالیت طرح توسعه مشارکت استان مازندران با اشاره تلاش داریم نقدینگی مورد نیاز پروژه‌ها را در استان و کشور تأمین کنیم، گفت: در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها برای طرح‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند و این شرکت تلاش دارد این نقش را ایفا کند. پروژه‌هایی که تعریف می‌شوند می‌توانند اشتغال جدید ایجاد کنند و این کار‌ها منجر به ارزش افزوده خواهد شد.

رضوی یادآور شد: تاکنون خصوصی سازی واقعی در کشور و استان نداشتیم و تجربه‌های قبلی واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه مشارکت استان با سهامی عام و با نماد تمام راه اندازی و تأسیس می‌شود، گفت: برای هر مازندران یک سهم به ارزش هزار تومان و رایگان درنظر گرفته می‌شود و هزینه این سهام توسط شرکت پرداخت می‌شود.

رئیس خانه صمت مازندران گفت: در فاز اول آمادگی تأمین سرمایه تا سقف پنج هزار میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان را داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۷ واحد تولیدی ورشکسته در استان وجود داشت، گفت: این تعداد در حال حاضر به ۸۰ واحد رسیده است و برای تعیین تکلیف پرونده باید به شهرستان‌ها واگذار شود.

رضوی با عنوان اینکه با بی مبالاتی صورت گرفته افزایش هزینه‌های انرژی از مهمترین دغدغه واحد‌های تولیدی شده است، گفت: بسیاری از واحد‌های غیرصادراتی مشمول طرح افزایش بها شدند و هزینه‌ها ۹ برابر افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تحلیلی ایران استان مازندران (خبر آنلاین)

عناوین برگزیده