تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۵۰۱۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد؛

سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت صمت در کرمانشاه

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی با اشتغالزایی حدود یک هزار نفر در استان کرمانشاه خبر داد.
سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت صمت در کرمانشاه

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه ساخت قوطی کشور در کرمانشاه که امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، این پروژه را یکی از مهمترین پروژه‌های کشور در سال جهش تولید دانست و اظهار کرد: ساخت این کارخانه از سال ۸۷ شروع شد و امروز با همت متخصصین داخلی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در این پروژه و تأمین اعتبار ۴۲ میلیون یوروی از این میزان سرمایه گذاری توسط صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: طی سال ۹۷ حدود ۲۲ میلیون دلار برای واردات قوطی هزینه شد که راه اندازی کارخانه ساخت قوطی تأثیر بسزایی در جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد داشت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از برنامه‌های محوری این وزارتخانه در سال جهش تولید راه اندازی واحدهای راکد و غیر فعال است، افزود: در این راستا تا پایان سال جاری در استان کرمانشاه ۱۱ طرح صنعتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این طرح‌ها با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی حدود یک هزار نفر در استان افتتاح می‌شود.

صادقی نیارکی به هدف‌گذاری وزارت صمت برای فعال سازی واحدهای غیرفعال و راکد اشاره کرد و گفت: امسال فعال سازی ۲ هزار واحد از مجموع حدود ۱۰ هزار واحد غیر فعال و راکد در شهرک‌های صنعتی در کشور برنامه ریزی شده که سهم استان کرمانشاه ۵۵ واحد صنعتی و معدنی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه براساس گزارش رئیس سازمان صمت استان تا پایان آذرماه ۲۲ واحد راکد معدنی و ۲۸ واحد صنعتی در کرمانشاه به چرخه فعالیت بازگشتند.

صادقی نیارکی به کارخانه ساخت قوطی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این پروژه جز پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه بود که وزارت صمت علاوه بر این پروژه، سه پروژه دیگر را در کرمانشاه آغاز کرد و هم اکنون نیز یا به بهره برداری و یا در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه را نهضت ساخت داخل دانست و بیان کرد: برای اولین بار در سال ۹۸ پروژه ملی با عنوان پروژه نهضت ساخت داخل تعریف شد که بر اساس آن در یک برنامه سه ساله، هشت میلیارد دلار از واردات مواد اولیه، مواد واسطه‌ای و قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع کشور را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: سهم استان کرمانشاه در این برنامه ۵۰ میلیون دلار بوده که از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۰ میلیون دلار محقق شده است.

صادقی نیارکی افزود: عمده پروژه‌های تعریف شده در این برنامه در برش استانی به بهره برداری رسیده است.

عناوین برگزیده