تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۵۱۰۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آگاه باشید از افزایش سرمایه‌های بازار سرمایه

‌می‌متالز - نماد‌های صبا، مادیرا، فجوش، دبالک، لابسا، وثنو، وسینا، پارتا و تاپیکو قصد افزایش سرمایه دارند.

به گزا ش می‌متالز، صبا: افزایش سرمایه ۶۷ درصدی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صورت خواهد گرفت که این افزایش سرمایه‌ای که به تایید سازمان بورس اوراق بهادار رسیده است به منظور افزایش فعالیت‌ها و عدم خروج وجه نقد در خصوص با تسویه مطالبات سهامداران انجام خواهد پذیرفت.

مادیرا: افزایش سرمایه ۷۳ درصدی شرکت صنایع مادیران که به تایید سازمان بورس اوراق بهادار رسیده است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش انجام می‌گیرد.

فجوش: افزایش سرمایه بیش از ۲۰ هزار درصدی در شرکت جوش و اکسیژن ایران که تاییدیه سازمان بورس را دریافت نموده از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و به منظور خروج از ماده ۱۴۱ قانون اصلاحی انجام می‌شود.

دبالک: افزایش سرمایه ۴۱ درصدی شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در کدال آگهی شده است. این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت انجام می‌گیرد.

لابسا: شرکت آبسال افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی خود را از محل سود انباشته آگهی نموده که این افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت می‌باشد.

وثنو: افزایش سرمایه ۶۶ درصدی شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین که از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته انجام خواهد پذیرفت به دلیل اصلاح ساختار مالی شرکت و جلوگیری از خروج وجه نقد بوده که این افزایش سرمایه در مرحله اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی می‌باشد.

وسینا: هیات مدیره بانک سینا خواستار افزایش سرمایه ۷۷ درصدی از محل مطالبات حال شده، آورده نقدی، سود انباشته به منظور بهبود میزان سودآوری و نسبت‌های مالی می‌باشد.

پارتا: شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل پیشنهاد داده که افزایش سرمایه‌ای معادل با ۱۱۴ درصد داشته باشد که این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از حداکثر توان در تولید و خدمات انجام گیرد.

تاپیکو: افزایش سرمایه ۲۴ درصدی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در مرحله اظهار نظر حسابرس قرار دارد و این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده، می‌باشد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده