تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۲۵۱۴۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه:

صنعت فولاد کشور در اوج تحریم گام‌های بلندی برداشته است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: صنعت فولاد کشور با وجود تحریم‌ها و کاستی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گام‌های بلندی برای توسعه تولید و خودکفایی داخلی برداشته است.

به گزارش می‌متالز، «محمدیاسر طیب نیا» روز یکشنبه در مراسم تحویل نخستین سری لوکوموتیو‌های مپنا به شرکت فولاد مبارکه در فردیس استان البرز انجام شد، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یک میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شد، اما امروز این رقم به بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد رسیده و ایران در جایگاه دهم جهان قرار دارد.

وی بیان داشت: خودکفایی و بومی سازی محصولات فولادی از مهمترین دستاورد‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به شمار می‌رود ضمن آنکه تحریم‌ها در خودکفایی کشور و اتکا به نفس متخصصان داخلی تاثیر گذار بوده است.

طیب نیا با اشاره به تامین ۵۰ رام قطار باری مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه توسط گروه صنعتی مپنا گفت: این اقدام حرکتی ارزشمند برای برداشتن بخشی از مشکلات صنعت فولاد کشور است.

مدیرعلمل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: یکی از مسایل و گلوگاه‌هایی که صنعت فولاد با آن مواجه است بحث‌های زیرساختی مثل تولید برق، گاز، انرژی و زیر ساخت‌های حمل و نقل است.

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب و صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع پیشران توفیق‌های بسیار خوبی طی چهار دهه گذشته داشته است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) البرز

عناوین برگزیده