تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۵۱۷۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قرار نیست شستا بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند

‌می‌متالز - مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه قرار نیست منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را شستا تامین کند، اظهار کرد: این تصمیم بار مالی سنگینی را به سازمان تامین اجتماعی وارد کرده است و این روز‌ها همکاران ما به شدت تحت فشار هستند. در شستا به میزان سود تقسیمی در مجموعه به تامین اجتماعی پرداخت خواهیم داشت، اما اینکه تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده ما در سال‌های آینده تقسیم سود بیشتری داشته باشد محتمل است که در آن صورت دست ما در سرمایه‌گذاری‌ها بسته‌تر خواهد شد، اما سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند از محل مدیریت منابع درآمدی خویش بودجه مورد نیاز همسان‌سازی را تامین کند.

به گزارش می‌متالز، علی رستمی به تبیین عملکرد شستا در چندماه اخیر توضیح داد: شستا در سال ١۴٠٠ با فراز و فرود‌هایی مواجه شد و در اواسط تابستان با خروج ناگهانی مدیرعامل از شستا به صورت سرپرستی اداره شد و بعد هم تغییرات دولت را داشتیم و سپس من به مجموعه وارد شدم.

امسال برای شستا پرفراز و فرود بود. اما شستا در مجموع در فعالیت‌های اقتصادی خود موفق عمل کرد، در حوزه تولید با توجه به اینکه عنوان سال جاری تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است خوب عمل کردیم و توانستیم با رشد تولید در مجموعه شرکت‌ها اقدام کنیم.

وی با اشاره اینکه در این دوره توانستیم پروژه‌های خوبی افتتاح کنیم، خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌ها چندین ماه باقی مانده بود و اکنون ٢٠پروژه آماده افتتاح است و منتظر انجام هماهنگی‌های لازم برای افتتاح هستیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه بیش از ٢٢٠دارو جدید تولید شده که چهل مورد برای نخستین بار تولید می‌شود؛ گفت: در تولید پارچه ایربگ نیز توانستیم کشور را در واردات پارچه خودرو خودکفا کنیم و کل نیاز‌های بازار را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها تلاش داریم شستا طی چهارسال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه‌گذاری داشته باشد. تا کنون فعالیت برای افزایش سرمایه قریب به ۶۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۹۰ پروژه آغاز شده است و بنا داریم سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود.

تلاش شستا برای تنظیم قیمت سیمان

رستمی با اشاره به اینکه محصولات ما زنجیره پایین دست گسترده‌ای دارد؛ تاکید کرد: در همه محصولات توانستیم با تامین و تولید خوب محصولات، زنجیره پایین دست را به طور کامل پشتیبانی کنیم و یک مورد هم در زنجیره پایین دست کمبود مواد نداشتیم این در حالی است که هر سال گلایه داشتند کمبود داریم، اما امسال با بهره‌وری نیاز‌ها رفع شده است و توانستیم کل صنایع کشور را با تولید شستا پشتیبانی کنیم ضمن اینکه تلاش کردیم همگام با تولید در کنترل قیمت‌ها همراهی خوبی با دولت داشته باشیم.

مدیرعامل شستا همچنین گفت: در انتهای دولت قبل سیمان به شدت گران شد، اما سیتا به عنوان زیر مجموعه شستا همراهی کرد و توانستیم قیمت‌ها را کنترل کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده