تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۵۴۳
کد خبر: ۲۵۱۸۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استرالیا مقصد صادراتی جدید مس باهنر

‌می‌متالز - پس از ماه‌ها تلاش و مذاکره در آخرین ماه سال ۱۴۰۰ صادرات مس باهنر به استرالیا محقق شد.

به گزارش می‌متالز، این شرکت در سال ۱۴۰۰ علیرغم همه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و نوسانات شدید نرخ ارز موفق شد با بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ تن صادرات آمار قابل توجه صادراتی را ثبت و در شرایط نیاز کشور به ارز بیش از ۴۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری نماید.

صنایع مس شهید باهنر در دو سال اخیر جهش صادراتی قابل توجهی داشته است و بر اساس گزارش عملکرد ۱۱ ماهه سالجاری توانسته ۲۷۱درصد در صادرات تناژی، ۴۱۳ درصد در صادرات ارزی و ۴۸۱ درصد درصادرات ریالی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد را به نام خود ثبت کند.

گفتنی است مس باهنر در سال جاری به ۸ کشور صادرات داشته و موفق شده با توسعه بازار‌های صادراتی خود مقاصد جدیدی را در موضوع صادرات به بازار هدفِ خود اضافه نماید. این گزارش حاکیست، حدود ۲۰ درصد از صادرات امسال این شرکت، به خاور دور بوده است.

شایان ذکر است در ابتدای سال گذشته نیز این شرکت موفق شد لوله‌های آلیاژی را که در صنایع استراتژیک کشور از قبیل نیروگاه ها، پالایشگاه‌ها و صنایع دریایی کاربرد داشته و تا بیش از این از کشور‌های دیگر وارد می‌شد؛ در حد خودکفایی کشور تولید و صادرات آن به کشور ترکیه را هم آغاز کند.

خاطرنشان می‌گردد توسعه صادرات از برنامه‌های استراتژیک منطبق با سند راهبردی صنایع مس شهید باهنر است که عنوان صادرکننده نمونه و شایسته استان را در کارنامه فعالیت خود دارد.

عناوین برگزیده