تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۵۱۸۸۱
سرویس خبر : انرژی
جمیری تاکید کرد:

لزوم توجه ویژه به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر

‌می‌متالز - نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس، گفت: توجه به مسوولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر الزامی است.

به گزارش می‌متالز، عبدالکریم جمیری در تشریح دیدار با وزیر نفت، گفت: در نشست با وزیر نفت مطالبات مهم مردم استان در حوزه‌های عمرانی، ورزشی، بهداشتی و اشتغال از جمله تخصیص اعتبار هفتاد میلیارد ریالی برای توسعه ورزش همگانی، تأمین یک دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه آمبولانس دریایی برای جزیره خارگ، انجام پروژه‌های عمرانی در روستای سربست گناوه و اشتغال جوانان بندر امام حسن و جزیره خارگ در شرکت‌های نفتی منطقه، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات این نشست اظهار کرد: مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر در قبال مردم و ساکنان مناطق پیرامونی حقی است که به خوبی ادا نشده است و مردم همچنان چشم انتظار تحقق آن هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به گذر خطوط لوله نفتی از زمین‌های روستای سربست شهرستان گناوه و مسائل و مشکلاتی که از قِبل آن گریبانگیر مردم شده است، وزارت نفت موظف است برای عمل به مسوولیت اجتماعی خود در انجام پروژه‌های عمرانی، ورزشی و تفریحی در این روستا مشارکت کند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نشست با وزیر نفت یک نمونه از کمک‌های وزارت نفت در شهرستان خمینی شهر را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم اگر قرار است وزارت نفت حقی را ادا کند نباید بین مناطقی که متأثر از فعالیت‌های نفت هستند تبعیضی قائل شد.

جمیری یادآور شد: مردم در جزیره خارگ به عنوان پایانه اصلی صادرات نفت کشور و بندر امام حسن که میزبان صنایع و تأسیسات بزرگ نفتی هستند از امکانات و فرصت‌های شغلی محرومند، از ظرفیت قشر جوانی که بسیاری از آن‌ها در رشته‌های انرژی و صنعت تحصیل کرده اند به دلایل و بهانه‌های گوناگون در فرصت‌های شغلی منطقه استفاده نمی‌شود.

وی گفت: در نشست با وزیر نفت برای بکارگیری جوانان منطقه در شرکت‌های مستقر در جزیره خارگ و بندر امام حسن همچون پایانه‌ها و فلات قاره بحث و گفتگو شد و آقای اوجی در این خصوص دستوراتی صادر کردند.

وی ادامه داد:با توجه به اعلام آمادگی گروه صنعتی بهمن برای سرمایه گذاری در شمال استان، از وزیر نفت خواستیم همکاری لازم با این مجموعه صنعتی صورت بگیرد تا با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود در منطقه، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق اقتصادی و اشتغالزایی برای مردم محروم این منطقه باشیم.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس یادآورشد: تخصیص اعتبار هفتاد میلیارد ریالی برای توسعه ورزش همگانی در استان بوشهر و تأمین یک دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه آمبولانس دریایی برای تجهیز سیستم بهداشت و درمان جزیره خارگ از دیگر مواردی بود که در این نشست پیگیری شد و وزیر نفت درخصوص آن‌ها دستور اقدام صادر کردند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده