تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۵۲۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نظارت دقیق سازمان صمت اردبیل بر شبکه‌های توزیع کالا‌های اساسی

‌می‌متالز - ئییس سازمان صمت اردبیل ضمن تشریح عملکرد طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۱ گفت: بنابر رسالت سازمانی و با هدف تنظیم بازار، تعادل قیمت‌ها و افزایش رفاه عمومی در ایام پایان سال، مکانیزم‌های نظارتی بر شیوه توزیع و عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های ضروری در شبکه‌های صنفی نظارت کامل دارد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی افزود: در جلسات کمیسیون تنظیم بازار با حضور مدیران شبکه‌های تأمین و توزیع و رؤسای سازمان‌های صنفی و شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص تهیه و توزیع کالا‌های منتخب و خاص ضروری (برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ و گوشت منجمد، پرتقال تامسون، سیب قرمز و...) تصمی‍م‌های مناسب گرفته شد و با عرضه کالا‌های مصرفی و مورد نیاز و از نظر وفور آن‌ها، اشباع منطقی بازار روند متعادل را در روز‌های پایان سال، پشت سرگذاشت.

رئیس سازمان صمت اردبیل با تشریح عملکرد طرح نظارتی ویژه پایان سال از ۱۵ تا ۲۸ اسفند ماه به مدت ۱۳ روز، بازرسی ۳ هزار و ۱۵۹ مورد از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی، تشکیل ۱۹۳ پرونده تخلفاتی، ارسال پرونده متخلفان پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های کارشناسی به تعزیرات حکومتی، انجام ۳۲ مورد کشت مشترک با ارگان‌های مرتبط را از افدامات این طرح برشمرد.

صادقی در پایان از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی شامل گران‌فروشی، نصب نکردن قیمت بر روی کالا، صادر نکردن فاکتور، احتکار، کم‌فروشی و ... گزارش را به‌صورت تلفنی، کتبی و یا حضوری از طریق اداره مشارکت‌های مردمی سازمان (۱۲۴) اعلام کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده