تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۵۲۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی و کشف بیش از یک میلیارد تومان پوشاک قاچاق در مشهد

‌می‌متالز - کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از کشف و ضبط بیش از یک میلیارد تومان انواع پوشاک شامل تی شرت، کت وشلوار و پیراهن قاچاق خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی بیاتی گفت: در اجرای طرح شناسه کالا در حوزه البسه و پوشاک در استان و مقابله با پوشاک قاچاق در اقدام مشترک بازرسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت، اداره پلیس مبارزه با فاسد اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان در طی اسفند ماه امسال تعداد زیادی از مراکز پوشاک مورد رصد قرار گرفت و در مجموع در اجرای طرح شناسه کالا در بخش پوشاک از ١۴ فروشگاه عرضه کننده پوشاک خارجی و فاقد شناسه کالا مقادیر زیادی کالای قاچاق کشف شد.

او گفت: تمامی تولیدکنندگان البسه و پوشاک مردانه و زنانه اعم از تولیدی صنعتی، صنفی و پیراهن دوزان بر اساس بند هفت آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف به دریافت و نصب کد شناسه بر روی اقلام تولیدی خود در مهلت تعیین شده هستند.

کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با اجرای کامل طرح شناسه کالا شهروندان می‌توانند در آینده نزدیک از طریق وب سرویس سامانه شناسه کالا و یا شماره گیری #۷۷۷۷۴ و وارد کردن کد شناسه محصول از تمامی اطلاعات و مشخصات کالایی محصول مورد نظر اطلاع حاصل کنند.

بیاتی گفت:ارزش ریالی اموال کشف شده یازده میلیارد ریال است و اموال کشف شده تحویل اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی شد؛ و برای ۱۴ واحد متخلف گزارش تنظیم و جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده