تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۵۲۹۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سنگ‌ آهن با افزایش نقدینگی چین به اوج هفت ماهه خود رسید

‌می‌متالز - قیمت سنگ‌ آهن در بورس کالای دالیان در روز دوشنبه به بالاترین سطح هفت ماه اخیر رسید و قیمت سنگ‌آهن در بورس سنگاپور نیز به بالای ۱۵۰ دلار در هر تن بازگشت، زیرا معامله گران از اقدام چین برای مقابله با هرگونه کمبود نقدینگی احتمالی در بازار استقبال کردند

به گزارش می‌متالز، قیمت سایر مواد فولادسازی که در بورس کالای دالیان معامله می‌شوند و قیمت فولاد در بورس آتی شانگهای نیز علی‌رغم احساس خطر در سایر دارایی‌ها در بحبوحه افزایش محدودیت‌های کرونایی در چین، افزایش یافت.

پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل در سپتامبر، معاملات روزانه را با ۴٫۴ درصد افزایش در ۸۷۰ یوان (۱۳۶٫۵۲ دلار) در هر تن به پایان رساند، پس از آنکه قبلاً به ۸۸۲٫۵۰ یوان رسید که بالاترین میزان از اوت از ۳۰ آگوست تاکنون بود.

فعال‌ترین قرارداد ماه می‌سنگ‌آهن در بورس سنگاپور نیز با ۰٫۴ درصد افزایش به ۱۵۴٫۸۰ دلار در هر تن رسید.

بازار سنگ‌ آهن واکنش بسیار مثبتی به تزریق ۱۵۰ میلیارد یوان توسط بانک مرکزی چین نشان داد. تزریق نقدینگی تا حدی به بازار آرامش و اطمینان می‌دهد که بانک‌های محلی با فشار مالی مواجه نخواهند شد.
رگولاتور اوراق بهادار چین اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که چین همچنین به زودی اقداماتی را برای تسهیل انتشار اوراق قرضه برای شرکت‌های خصوصی انجام خواهد داد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده