تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۵۲۹۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ریزش طبیعی کوه یا فعالیت معدنی؟

‌می‌متالز - معاون راهداری گفت: ریزش کوه روز گذشته درجاده هزار، به دلیل فعالیت یک معدن بخش خصوصی بوده است، اما رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل میگوید، ریزش روز گذشته ارتباطی با فعالیت معادن منطقه نداشته است.

به گزارش می‌متالز، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: ویدئویی که روز گذشته از ریزش کوه در کیلومتر ۳۶ جاده هراز منتشر شد، تلفات جانی نداشت و جاده هزار هم بعد از حدود ۲ ساعت بازگشایی شد.

وی با تاکید به اینکه محل اصلی ریزش سنگ و ایجاد گرد و خاک با جاده اصلی فاصله زیادی دارد، گفت: محدوده ریزش کوه منطقه فعالیت معادن بخش خصوصی است و، چون در حریم جاده نیست مسئولیتی بابت آن نداشتیم.

اکبری با اعلام اینکه حدود ۵۰ شرکت معدنی در محدوده ریزش کوه فعالیت می‌کنند، افزود: مشخص نیست این رانش کوه به دلیل انفجار در معدن رخ داده یا اجرای عملیات معدنی سبب رانش کوه شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درادامه گفت: سازمان راهداری اجازه ورود به محل فعالیت معادن را ندارند و دستگاه‌های مسئول باید علت ریزش روز گذشته کوه در جاده هزار را پیگیری و مشخص کنند.

همزمان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل می‌گوید: ریزش سنگ و ایجاد گرد و خاک که عصر ۱۳ فروردین در محور هزار اتفاق افتاد، مربوط به رانش کوه بوده است و ارتباطی با فعالیت معادن منطقه نداشته است.

وحید رضاییان افزود: انجمن معادن شهرستان آمل پیش از تعطیلات نوروزی داوطلبانه و مکتوب اعلام کرده بودند که به دلیل حجم زیاد تردد خودرو‌ها و ورود مسافران در محور هراز، معادن موجود در این محور در تعطیلات نوروزی هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت و به وعده خود نیز عمل کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در ادامه افزود: برخی کانال‌ها در فضای مجازی رانش کوه را به انفجار برای اکتشاف معادن نسبت داده اند که این مطلب کاملا کذب است و معدنی که در پایین دست این رانش وجود دارد نیز از اواخر اسفند تعطیل است و هنوز هم هیچگونه فعالیتی ندارد.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده