تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۵۳۳۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس فراکسیون اصناف مجلس: از پروژه‌های وزارت صمت حمایت می‌کنیم

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: در ۸ ماهه گذشته در مجلس از پروژه وزارت صمت حمایت کردیم و انتظار می‌رود عنایت بیشتری به این وزارتخانه شود که ۴۰ درصد مأموریت دولت را بر عهده دارد.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن‌پوربیگلری با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی نشدن طرح آمایش کشور، ضمن استقبال از آغاز اجرای این طرح توسط وزارت صمت، گفت: هر کسی به صورت جزیره‌ه‌ای عمل می‌کند و کار‌های کشور موازی شکل می‌گیرد در صورتی که باید با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشور در هر استان و منطقه‌ای از کشور اقدامات اساسی انجام شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه استان کرمان بهشت معادن دنیا است، گفت: امروز چند هزار توده معدنی با ۵۰ نوع کانی‌های معدنی که هر کدام از آن‌ها در هر کشوری قرار داشته باشد می‌تواند آن کشور را نجات دهد، تعیین تکلیف نشده اند.

حسن پور بیگلری ادامه داد: طرح آمایش سرزمینی می‌تواند در تعیین تکلیف شدن این معادن تاثیر گذار باشد و این طرح نقشه راه برای همه مردم خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدام وزیر صمت در برگزاری نشست هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان کرمان درباره سند آمایش صنعتی و تجاری استان‌ها، گفت: در سالی که به نام تولید با رویکرد دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، این اقدام می‌تواند چراغ راهی برای مسوولین تصمیم گیر در استان‌ها شود.

وی افزود: اقدام وزیر صمت یک ابتکار، خلاقانه و نوآوری است، اما باید گفت هنوز در ابتدای راه هستیم.

عضو مجمع نمایندگان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد موفق وزارت صمت در حوزه تجارت خارجی اشاره کرد و با تاکید براینکه رشد ۴۰ درصدی صادرات را نمی‌شود نادیده گرفت، گفت: در بحث اکتشافات اقدامات خوبی انجام شده است و در بخش اصلاح بازار نیز مردم دغدغه‌مند هستند؛ هر چند تاکنون رویکرد‌های مثبتی صورت گرفته است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر صمت که با سعه صدر مطالب را دریافت و پیگیری می‌کنند و بدون حاشیه با رویکرد علمی به دنبال اجرایی کردن مطالب مردم هستند حمایت خواهیم کرد، گفت: در ۸ ماهه گذشته مجلس از پروژه‌های وزارت صمت حمایت کرده است و انتظار می‌رود عنایت بیشتری به این وزارتخانه شود که ۴۰ درصد ماموریت دولت را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده