تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۱۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۵۳۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کل گمرک ایران تاکید کرد:

شرکت انبار‌های عمومی شریک استراتژیک گمرک جمهوری اسلامی ایران

‌می‌متالز - رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) را شریک استراتژیک این نهاد دانست و بر لزوم برنامه ریزی و سیاست گذاری و هماهنگی و نظارت بیشتر در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا مقدسی، معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به همراه معاون حقوقی گمرک ایران، مهدی ذوقی مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی غرب و برخی مدیران ارشد این شرکت، از مناطق مختلف ستادی، عملیاتی، انبار‌ها و فرایند ورود و خروج کالا به گمرک غرب تهران و شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی غرب بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این شرکت به عنوان بازوی اجرایی و لجستیکی گمرک غرب تهران قرار گرفت.

در این بازدید، رییس کل گمرک ایران ضمن بیان دیدگاه‌های خود در خصوص هدایت، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه اموال تملیکی، بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا، گفت: نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها به خصوص سیاست گذاری در امور اجرایی را منوط به همکاری و همیاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ازجمله گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران می‌دانیم.

مقدسی با اشاره به خوشنامی و سابقه خوب شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران در حوزه تخلیه، نگهداری و بارگیری کالا، افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران و انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران دو شریک استراتژیک هستند و انتظار داریم این دو، با برنامه ریزی و سیاست گذاری و هماهنگی و نظارت بیشتر در حوزه‌های مختلف از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند و در جهت رفع برخی از موارد موجود اقدامات موثری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی غرب نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالای شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی غرب در ارایه خدمات تخلیه، بارگیری، نگاه‌داشت، ایمنی و حفاظت انواع کالا‌های گمرکی، گفت: این شرکت با توجه به دارا بودن استاندارد‌های لازم در حوزه انبارداری و همچنین قابلیت برقراری ارتباط با گمرک از طریق خطوط ریلی اختصاصی و اتصال به جاده ترانزیت از جایگاه استراتژیک و ویژه‌ای در پایتخت کشور برخوردار است.

مهدی ذوقی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیش از گذشته با گمرک مستقر در این شرکت بتوان با ورود و خروج کالا به صورت کانتینری و ریلی به داخل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی غرب، شاهد تسریع در امور تخلیه و بارگیری کالا و پایین آوردن هزینه‌ها برای مشتریان و همچنین تقویت همکاری و تعامل مطلوب میان طرفین باشیم.

ذوقی افزود: مجموعه انبار‌های شرکت غرب در فضایی به مساحت ۴۴ هکتار، مجاور یکی از اصلی‌ترین خطوط ترانزیتی کشور واقع شده که با استفاده از به‌روزترین نرم افزار عملیات انبارداری، تجهیزات باربری و انبارداری، از ضریب امنیتی مطلوبی برخوردار است که این مهم از بروز تخلفات احتمالی در حوزه‌های مربوطه پیشگیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی غرب همچنین با اشاره به بهره‌گیری شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی غرب از امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، پرسنل مجرب و همچنین برخورداری از ضریب امنیتی بالا در نگهداری کالا‌های صادراتی و وارداتی از توان این شرکت به عنوان یک مجموعه لجستیکی اصلی در استان تهران یاد کرد که نقش به‌سزایی در ارائه خدمات به تجار و فعالان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات در بستر حمل و نقل ترکیبی کالا دارد.

گفتنی است؛ در حاشیه این بازدید رییس کل گمرک ایران از نزدیک با برخی از مشتریان، صاحبان کالا و فعالان اقتصادی دیدار و در خصوص مسائل مختلف با آنان به گفت‌‎وگو و تبادل نظر پرداخت.

منبع: صندوق بازنشستگی کشوری

عناوین برگزیده