تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۶
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۵۴۲۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش بیش از دو برابری ترانزیت کالا در گمرک سرخس

می متالز - بعد از سفر رئیس جمهوری به ترکمنستان در آذرماه پارسال، ترانزیت کالا در گمرک سرخس به بیش از دوبرابر افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل گمرک سرخس با اشاره به سفر آقای رئیسی به افزایش بیش از دو برابری ترانزیت کالا در گمرک شهید شوشتری سرخس ترکمنستان و افزایش ترانزیت کالا و تردد کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از این گمرک، افزود: در شش ماهه دوم پارسال افزایش ۲۴۵ درصدی در ترانزیت ورودی و افزایش ۲۳۰ درصدی در رویه ترانزیتی خروجی در مقایسه با سال ۹۹، در این گمرک گزارش شده، که رکوردی در حجم ترانزیت به ثبت رسیده است.

حیدری با بیان اینکه روزانه بیش از ۴۵۰ دستگاه کامیون در گمرک شهید شوشتری سرخس تردد دارند، گفت: بخش عمده‌ای از ترانزیت گمرک سرخس به صورت ریلی انجام و حدود ۳۵۰ واگن روزانه در این گمرک جابجا می‌شود و بیشترین حجم ترانزیت خروجی ریلی کشور از این گمرک صورت می‌پذیرد.

وی توسعه زیرساخت‌های گمرک سرخس در کنار ظرفیت‌های منطقه همچون راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی را نویدبخش آینده‌ای روشن برای این منطقه دانست و افزود: امیدواریم با تکمیل خطوط ریلی در جنوب و غرب کشور به خصوص در مناطق مرزی، شاهد تکمیل زنجیره ریلی و در نتیجه افزایش ترانزیت در گمرک سرخس در آینده باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما استان خراسان رضوی

عناوین برگزیده