تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۲۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۵۴۳۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ابراهیم عزیزی:

آقای خاندوزی بخش گمرک نیاز به تحول و دگرگونی دارد/ مدیرانی که نگاه کارگشایی ندارند را کنار بگذارید

‌می‌متالز - نماینده مجلس، گفت: دولت تغییر کرده و خاندوزی باید با تغییرات دولت، مدیران مجموعه اقتصاد را تغییر دهد.

به گزارش می‌متالز، «ابراهیم عزیزی» نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در رابطه با عملکرد وزیر اقتصاد گفت: معتقدیم در موضوع اقتصاد و موضوعات معیشتی باید تلاش‌های بیشتری را در مجموعه تیم اقتصادی دولت شاهد باشیم. امروز مباحث اقتصادی از موضوعات مهم است. انتظارات مردم از تیم اقتصادی دولت بسیار بیشتر از گذشته است. مجلس هم از تیم اقتصادی دولت توقعاتی دارد.

وی در ادامه گفت: توقع است وزیر اقتصاد در مباحث مهم اقتصادی و نظام بانکداری واجرای قوانین مصوب مجلس به ویژه در حوزه بودجه و پرداخت وام‌هایی که در بودجه مصوب شده است تلاش بیشتری صورت بگیرد. انتظار مجلس این است که بانک‌ها با جدیت بیشتر پای اجرای قوانین و مقررات بکشاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح کرد: امروز بخش اعظم مشکلات اقتصادی ما به واسطه این نظام بانکداری غلطی است که حاکم است. بی توجهی بانک‌ها به قوانین مقررات و آیین نامه‌ها حتی بانک مرکزی مردم را گلایه‌مند کرده است. همه این‌ها می‌تواند دغدغه باشد و هم به عنوان انتظارات مجلس از وزیر اقتصاد در ۱۴۰۱ محسوب میشود.

وی تصریح کرد:امیدواریم شاهد تحول و دگرگونی و اقدام جهادی و مدیریتی مبتنی بر رویکرد‌های دولت در مجموعه وزارت اقتصاد باشیم. آقای خاندوزی باید بخش اعظم مشکلات که متولی آن وزیر اقتصاد است از جمله موضوع گمرک سامان دهد. این نظام گمرکی کشور را اگر نیاز است مجلس برای برون رفت از شرایط بد آن اقدام کند وزیر لایحه به مجلس دهد تا مجلس کمک کند اگر هم قوانین موجود پاسخگو است نظارت بیشتری داشته باشند. گمرک نیازمند تحول و دگرگونی بیشتر است.

عزیزی گفت: در موضوع بانکداری باید بانک‌های خصوصی بدانند در جغرافیای جمهوری اسلامی کار میکنند و منافع مردم را در نظر بگیرند. درست نیست از منافع مردم استفاده کنند، اما در پرداخت تسهیلات به مردم آن‌ها را با مشکل مواجه کنند و به تعهدات خود عمل نکنند. خاندوزی به‌گمرک و بانک‌ها توجه کنند خصوصا در ترخیص کالا‌ها که از موضوعات جدی است. این‌ها اگر مورد توجه نباشد وضعیت را آشفته‌تر خواهد کرد. خاندوزی که درک درست از مجلس دارد انتظار است مسایل را بهترمدیریت کند.

وی در پایان افزود: دولت تغییر کرده و خاندوزی باید با تغییرات دولت، مدیران مجموعه اقتصاد را تغییر دهد و تحول ایجاد کند و برخی مدیرانی که نگاه کارگشا ندارند را کنار بگذارند.

منبع: یکتا پرس

عناوین برگزیده