تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۵۴۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از هزار واحد صنفی بدون پروانه در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای طرح ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه از اول تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان هزار و ۱۰۰ واحد صنفی بدون پروانه شناسایی شده است.

به گزارش می‌متالز، امیر تیمور موسویان افزود: بر اساس این طرح که هم اکنون با مشارکت اتحادیه‌های صنفی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و سایر نهاد‌های مرتبط در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه در حال اجرا است، واحد‌های صنفی بدون پروانه تا زمان اخذ پروانه فعالیت صنفی مهر و موم می‌شود.

موسویان به اهداف طرح ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه در استان اشاره کرد و افزود: پیشگیری از فرار مالیاتی، رعایت موازین بهداشتی، ارائه خدمات استاندارد از جمله اهداف اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی، خودداری از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نداشتن صلاحیت‌های فردی از جمله پیامد‌های نداشتن پروانه فعالیت صنفی است تاکید کرد: این طرح نقش مهمی درساماندهی صنوف مختلف و بهبود خدمات رسانی بازاریان دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۳۰ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کنند گفت: طرح ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه تا زمان شناسنامه دار شدن تمام واحد‌های صنفی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

موسویان از صدور پروانه کسب برای پنج هزار و۸۰ واحد صنفی استان در طول یک سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: ۶ شرکت پخش کالا در بازار‌های کهگیلویه و بویراحمد از یک سال گذشته تاکنون مجوز گرفته اند.

وی اضافه کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه‌های صنفی می‌توانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آیین‌نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

موسویان ادامه داد: اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب، اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان، صدور استعلام و در نهایت صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

منبع: برنانیوز

عناوین برگزیده