تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۵۵۰۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

درآمد سالانه «فملی» ۸۹ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۰ توانست با کسب درآمد ۷۹۸ هزار و ۸۶۰ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریالی از فروش دو میلیون و ۸۶۳ هزار و ۴۵۵ تن محصول در بازار‌های داخلی و صادراتی، رشد ۸۹.۱ درصدی درآمد را نسبت به سال ۱۳۹۹ تجربه کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت ملی صنایع مس ایران سال ۱۴۰۰ را در حالی به پایان برد که توانست به عنوان برترین صادرکننده فلزات اساسی در داخل کشور برگزیده شود و مجموع درآمد صادراتی این شرکت طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، ۱۰۵ درصد رشد را تجربه کند. همچنین «فملی» توانست طی سال گذشته، عملکرد خیره‌کننده‌ای در فروش انواع محصولات خود به ویژه کاتد مس و اسیدسولفوریک داشته باشد.

رشد تولید سالانه شرکت ملی مس

نمودار ۱ نشان می‌دهد که شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰، توانست ۲۸۵ هزار و ۱۲ تن کاتد مس تولید کند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، یک درصد افزایش داشته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ موفق به تولید ۲۸۰ هزار و ۲۸۱ تن کاتد مس شده بود.

شرکت مس در سال گذشته، موفق شد ۵۳ میلیون و ۹۲۱ هزار تن سنگ سولفور تولید کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، رشد یک درصدی داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۵۳ میلیون و ۴۳۷ هزار تن سنگ سولفوری تولید کرده بود.

«فملی» در سال قبل، ۸۱۸ هزار و ۸۰۹ تن اسید سولفوریک تولید کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۸۰ درصد رشد داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۴۵۳ هزار و ۳۲۸ تن اسید سولفوریک تولید کرده بود.

شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۰، موفق به تولید یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۷۱ تن کنسانتره مس شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق به تولید یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۷۲ تن کنسانتره مس شده بود.

شرکت مس در سال پیش، هشت هزار و ۲۷۵ تن کنسانتره مولیبدن تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، حاکی از رشد ۲۲ درصدی است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۶ هزار و ۷۶۶ کنسانتره مولیبدن تولید کند.

«فملی» در سال گذشته، توانست ۸۴۴ تن کنسانتره طلا و نقره تولید کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۷۹۷ تن کنسانتره طلا و نقره تولید کرده بود.

«فملی» در سال گذشته، یک هزار و ۳۰ تن اکسید مولیبدن صادراتی تولید کرد. این شرکت در کل سال ۱۳۹۹، یک هزار و ۲۵۱ تن اکسید مولیبدن صادراتی تولید کرده بود.

مجموع تولید شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ به ۵۶ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۹۱ تن رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، یک درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود در مجموع ۵۵ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۳۸ تن محصول تولید کند.

درآمد سالانه «فملی» ۸۹ درصد افزایش یافت

فروش سالانه «فملی» ۲۳ درصد افزایش یافت

نمودار ۲ حاکی از آن بوده که شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۰ توانسته ۱۵۲ هزار و ۵۷۳ تن کاتد مس را در بازار‌های داخلی به فروش برساند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۲ درصد افزایش داشته است. این شرکت در کل سال ۱۳۹۹، ۱۴۸ هزار و ۹۴۱ تن کاتد در بازار‌های داخلی فروخته بود.

شرکت مس در سال گذشته موفق به فروش یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۳۷ تن سنگ سولفوری در بازار‌های داخلی شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، یک میلیون و ۳۸۱ هزار و ۳۹۳ تن سنگ سولفور در بازار‌های داخلی به فروش رسانده بود.

«فملی» در سال قبل توانست ۷۱۶ هزار و ۶۷۴ تن اسید سولفوریک را در بازار‌های داخلی به فروش برساند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۷۷ درصد افزایش یافته است. این شرکت در کل سال ۱۳۹۹، ۴۰۵ هزار و ۲۴۹ تن اسید سولفوریک در بازار‌های داخلی فروخته بود.

شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۰، ۱۵ هزار و ۱۱۸ تن کنسانتره مس را در بازار‌های داخلی فروخته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۱۹ هزار و ۱۵۹ تن کنسانتره مس فروخته بود.

شرکت مس در ۱۲ ماه سال گذشته، ۶ هزار و ۱۷۷ تن کنسانتره مولیبدن را در بازار‌های داخلی به فروش رساند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۶ هزار و ۵۱ تن کنسانتره مولیبدن را در بازار‌های داخلی فروخته بود.

«فملی» در سال قبل موفق به فروش ۸۱۹ تن کنسانتره طلا و نقره در بازار‌های داخلی شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۲۴ درصد افزایش داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۶۵۷ هزار تن کنسانتره طلا و نقره را در بازار‌های داخلی به فروش برساند.

شرکت ملی صنایع مس ایران توانست در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۷۰۱ هزار و ۹۸۸ تن محصول را در بازار‌های داخلی به فروش برساند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، دو میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۹۳ تن محصول در بازار‌های داخلی فروخته بود.

شرکت مس در سال گذشته، ۱۵۹ هزار و ۳۴۲ تن کاتد مس را روانه بازار‌های صادراتی کرد که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، از رشد ۲۹ درصدی برخوردار بوده است. این شرکت طی سال ۱۳۹۹، ۱۲۲ هزار و ۷۷۰ تن کاتد مس در بازار‌های صادراتی فروخته بود.

«فملی» در سال قبل توانسته است یک هزار و ۱۳۴ تن اکسید مولیبدن را در بازار‌های صادراتی به فروش برساند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق به فروش یک هزار و ۷۳ تن اکسید مولیبدن در بازار‌های صادراتی شده بود.

مجموع صادرات شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۲ ماه ۱۴۰۰ به ۱۶۱ هزار و ۴۶۷ تن رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، نشان از رشد ۹ درصدی دارد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۱۴۷ هزار و ۹۵۰ تن محصول صادر کند.

شرکت مس در سال گذشته توانسته است ۳۱۱ هزار و ۹۱۵ تن کاتد را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۲۷۱ هزار و ۷۱۱ تن کاتد را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رسانده بود.

مجموع فروش داخلی و صادراتی «فملی» در ۱۲ ماه سال قبل به دو میلیون و ۸۶۳ هزار و ۴۵۵ تن رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود دو میلیون و ۳۲۶ هزار و ۹۴۳ تن محصول را در بازار‌های داخلی و صادراتی معامله کند.

درآمد سالانه «فملی» ۸۹ درصد افزایش یافت

رشد ۱۱۴ درصدی درآمد حاصل از صادرات کاتد

در نمودار ۳ مشاهده می‌شود شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۰ توانسته است از فروش کاتد مس در بازار‌های داخلی، به ۳۵۲ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال درآمد برسد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۸۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۱۹۵ هزار و ۹۰۱ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال درآمد از فروش کاتد مس در بازار داخلی کسب کرده بود.

شرکت مس در سال پیش موفق به کسب درآمد سه هزار و ۳۹۷ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریالی از فروش سنگ سولفور در بازار‌های داخلی شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۴۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، دو هزار و ۳۰۳ میلیارد و ۱۳۳ میلیون ریال درآمد از فروش سنگ سولفور در بازار‌های داخلی به دست آورده بود.

«فملی» در سال گذشته توانسته سه هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال درآمد از فروش اسید سولفوریک در بازار‌های داخلی کسب کند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۷۴۶ درصد افزایش داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۴۱۷ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال درآمد از فروش اسید سولفوریک در بازار‌های داخلی به دست آورده بود.

شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰، موفق به کسب درآمد هفت هزار و ۳۵ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریالی از فروش کنسانتره مس در بازار داخلی شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود پنج هزار و ۹۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال درآمد از فروش کنسانتره مس در بازار داخلی به دست آورد.

شرکت مس در سال قبل، ۲۵ هزار و هشت میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال درآمد از فروش کنسانتره مولیبدن در بازار‌های داخلی کسب کرد که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۱۱ هزار و ۳۷۵ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال درآمد از فروش کنسانتره مولیبدن در بازار داخلی کسب کرده بود.

«فملی» در سال گذشته موفق به کسب ۲۸ هزار و ۷۷۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال درآمد از فروش کنسانتره طلا و نقره در بازار داخلی شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۳۴ درصد افزایش داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۲۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال درآمد از فروش کنسانتره طلا و نقره در بازار‌های داخلی به دست آورد.

شرکت ملی صنایع مس ایران توانسته است در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰، ۴۲۰ هزار و ۷۲۴ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال درآمد از فروش محصولات خود در بازار‌های داخلی کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۷۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۲۳۸ هزار و ۸۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون درآمد از فروش محصولات از بازار‌های داخلی به دست آورد.

شرکت مس طی سال پیش موفق شد ۳۷۳ هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال درآمد از فروش کاتد در بازار‌های صادراتی کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۱۷۴ هزار و ۴۲۲ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال درآمد از فروش کاتد مس در بازار‌های صادراتی کسب کرده بود.

«فملی» در سال گذشته توانسته است پنج هزار و ۱۵۵ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ریال درآمد از فروش اکسید مولیبدن در بازار‌های صادراتی داشته باشد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب درآمد دو هزار و ۴۴۷ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریالی از فروش اکسید مولیبدن در بازار‌های صادراتی شده بود.

مجموع درآمد فروش صادراتی شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ به ۳۷۸ هزار و ۴۸۶ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۱۰۵ درصد افزایش داشته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۱۸۴ هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال درآمد از طریق صادرات محصول کسب کند.

شرکت مس در سال قبل ۷۲۵ هزار و ۶۷۹ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال درآمد از فروش کاتد مس در بازار‌های داخلی و صادراتی کسب کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، حاکی از رشد ۹۶ درصدی است. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۳۷۰ هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال از فروش کاتد مس در بازار‌های داخلی و صادراتی کسب کرده بود.

مجموع درآمد حاصل از فروش داخلی و صادراتی «فملی» در ۱۲ ماه سال گذشته به ۷۹۸ هزار و ۸۶۰ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، بیش از ۸۹ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۴۲۲ هزار و ۴۰۶ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال از فروش محصولات خود در بازار‌های داخلی و صادراتی درآمد کسب کند.

درآمد سالانه «فملی» ۸۹ درصد افزایش یافت

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده