تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۵۵۷۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شروع زودهنگام فاز دوم معدن مس کاموآ-کاکولای آیوانهو

‌می‌متالز - «آیوانهو ماینز» فاز دوم کارخانه تغلیظ معدن مس کاموآ-کاکولای کنگویی خود را زودتر از برنامه زمان‌بندی شده راه‌اندازی کرده است تا این معدن را در موقعیتی قرار دهد که بتواند به سقف راهنمای تولید مس ۲۹۰ هزار تا ۳۴۰ هزار تنی در سال ۲۰۲۲ دست پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، راه‌اندازی این کارخانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تنی در سال برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده است و آیوانهو اعلام کرد که این راه‌اندازی بسیار زودهنگام در واقع چهار ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی شده توسعه اولیه انجام می‌شود. طبق این برنامه، توسعه اندازه کارخانه تغلیظ دو برابر می‌شود.

رابرت فریدلند، یکی از دو رئیس آیوانهو اظهار داشت: راه‌اندازی این کارخانه تغلیظ گامی بزرگ به سوی استقرار کاموآ-کاکولا به عنوان یکی از دو مجتمع معدن‌کاری مس بزرگ جهان است.

وی افزود: عمر این معدن برای چندین نسل طول خواهد کشید و در حال حاضر کاموآ-کاکولا سبزترین و پرعیارترین تولیدکننده مس در جهان به شمار می‌رود.

فریدلند عنوان کرد: راه‌اندازی فاز دوم اکنون به پایان رسیده است و تیم عملیاتی ما در ادامه بر توسعه فاز سوم تمرکز خواهد کرد که طبق برنامه زمان‌بندی شده، عملیات‌های مورد نظر را تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد. راه‌اندازی فاز دوم کمتر از ۱۰ ماه به طول انجامید که فاز نخست عملیات‌های خود را آغاز کرد و هر دو فاز زودتر از برنامه و زیربودجه به این مرحله رسیدند.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که تیم عملیاتی ما در طول ارتقای کارخانه فاز نخست به دست آورد، پیش‌بینی می‌کنیم ارتقای کارخانه فاز دوم راحت‌تر از آن انجام شود.

«آیوانهو» یادآور شد: کارخانه فاز نخست طی ۶ ماه گذشته، به طور مستمر حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از رقم فرآوری کلی برنامه بازده داشته است.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده