تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۵۶۳۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

ارجاع سوالات نمایندگان از وزیر «صمت» درباره قیمت خودرو و فولاد و سیمان به جلسه علنی

‌می‌متالز - نایب رئیس کمسیون صنایع جزئیات سوالات مطروح از وزیر «صمت» در جلسه این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از حضور، وزیر صمت در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد و گفت: سوال چند تن از نمایندگان از سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستورکار اعضای کمسیون قرار داشت.

وی درباره سوال رضایی کوچی نماینده جهرم از وزیر «صمت» درباره افزایش قیمت فولاد و سیمان، اظهار کرد: وزیر صمت در پاسخ به سوال نماینده جهرم گفت وضع عوارض صادراتی یکی از راهکار‌های وزارت صنعت برای کنترل قیمت فولاد است، در نهایت رضایی از توضیحات ارائه شده قانع نشد لذا طرح سوال جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه شد.

نایب رئیس کمسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تصادف چند خودرو در بهبهان و باز‌نشدن کیسه هوای آن‌ها محور سوال نماینده درود از وزیر «صمت» بود که فاطمی امین توضیحاتی درباره برنامه‌های وزارت صمت برای توجه به استاندارد ارائه کرد، گفت: در نهایت حسین گودرزی از توضیحات وزیر پیرامون سوال قانع نشد و این سوال نیز جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با بیان اینکه مولوی نماینده آبادان نیز سوالی درباره برنامه‌های وزارت صمت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و افزایش ظرفیت تولید مطرح کرد، گفت: فاطمی‌امین توضیحاتی را پیرامون برنامه‌های این وزارتخانه برای راه اندازی پروژه‌های نیمه تمام و افزایش ظرفیت تولید مطرح کرد که نماینده آبادان از اظهارات وی قانع نشد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت و کیفیت خودرو‌ها محور سوال نماینده مرودشت از وزیر «صمت» بود، بیان کرد: وزیر صمت در این باره توضیحاتی مبنی بر برنامه‌ریزی برای واگذاری خودروسازی‌ها ارائه کرد که رشیدی کوچی از توضیحات ارائه شده قانع نشد لذا این سوال هم جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه شد.

نماینده سنقر در مجلس اظهار کرد: مشکلاتی از جمله پیش فروش خودرو سوال کوهساری از وزیر «صمت» بود که نماینده رامیان هم از توضیحات وزیر قانع نشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده