تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۶
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۵۶۳۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خام‌فروشی معادن در استان اردبیل "غیرقابل قبول" است

‌می‌متالز - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: جلوگیری از خام‌فروشی معادن در استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی است که از مسئولان انتظار داریم در این زمینه اقدامات لازم برای جلوگیری از شرایط موجود انجام دهند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی اظهار داشت: جلوگیری از خام‌فروشی معادن در استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی است که از مسئولان انتظار داریم در این زمینه اقدامات لازم برای جلوگیری از شرایط موجود انجام دهند و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مناطق آزادی تجاری را در نظر بگیرند و برای توسعه وضعیت اقتصادی تلاش کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از شهرستان‌های استان شرایط لازم را برای منطقه آزاد تجاری دارند که شهرستان نمین مستثنی از این قضیه نبوده و زیرساخت‌های لازم را برای برخورداری از منطقه آزاد بودن دارد که باید از ظرفیت شهرستان نمین به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی نهایت استفاده را ببریم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دقت در مدیریت و توزیع منابع مالی نیز از اهم مواردی است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد که در این زمینه انجام هماهنگی‌های لازم برای تخصیص اعتبارات امری لازم و ضروری است و انتظار می‌رود هماهنگی‌های لازم در این زمینه محقق شود.

موسوی اظهار کرد: براساس اولویت و تعداد جمعیت راه‌های مواصلاتی روستا‌های استان از محل منابع کشوری و استانی اعتبار دریافت خواهد کرد تا آسفالت راه‌های مواصلاتی انجام یابد که به همین منظور درصدد هستیم اجرای پروژه‌های استانی را در اسرع وقت برطرف کرده و شاهد اتمام پروژه‌ها در اسرع وقت باشیم.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای اتمام فاز نهایی آبرسانی نمین – عنبران نیز در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور نیز تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه‌ها را نیز پیگیری می‌کنیم تا در اسرع وقت پروژه‌ها به مرحله نهایی برسد و امیدواریم مشارکت‌های همه‌جانبه در این زمینه مورد توجه باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال جوانان در اولویت شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد که در این زمینه باید بهره‌مندی اهالی نمین را از منابع و امکانات این شهرستان بهره‌مند کنیم و ۶ میلیارد تومان اعتبار نیز برای مطالعه سد‌های خشکه سیل، سقزچی، ننه کران و نیارق در نظر گرفته شده است.

موسوی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در راستای بهبود وضعیت اقتصاد استان جزو اولویت‌های مهم و ضروری است و درصدد هستیم با اقدامات به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم که این مساله به نوبه خود حائز اهمیت و ضروری است و باید تصمیمات اساسی و لازم در این زمینه اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده