تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۷۰۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

۴۰ درصد از ظرفیت معادن کشور در استان کرمان وجود دارد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت معادن کشور در استان کرمان وجود دارد، گفت: متاسفانه علیرغم پتانسیل‌های موجود، میزان اکتشافات معادن در کشور بسیار پایین است.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جریان بازدید اعضای کاروان روایتگران پیشرفت از کارخانه لاستیک بارز کرمان با اشاره به پتانسیل‌های بی نظیر معدنی استان کرمان گفت: چند سال قبل فقط خام‌فروشی معادن را داشتیم، اما امروز به همت جوانان کرمانی و مجهز شدن به دانش روز و توسعه زیرساخت ها، زنجیره تولید فولاد در استان کرمان تکمیل و از خام‌فروشی جلوگیری شده است.

محمد رضا پور ابراهیمی با ذکر این نکته که ۴۰ درصد از ظرفیت معادن کشور در استان کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه علیرغم پتانسیل‌های موجود، میزان اکتشافات معادن در کشور، بسیار پایین است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تقدیر از برگزاری همایش روایتگران پیشرفت گفت: این رخداد یک اقدام بسیار خوب در جهت تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با جهاد تبیین است.

پور ابراهیمی افزود: شهید سپهبد قاسم سلیمانی الگوی بارز ما در عبور از تحریم‌ها و ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی دشمنان است.

او با بیان اینکه دشمن با هجمه سنگین رسانه‌ای به‌دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است افزود: کشور به‌شدت نیازمند معرفی دستاورد‌های نظام مقدس اسلامی در ابعاد مختلف برای آحاد مردم می‌باشد.

وی با بیان این نکته که طرح‌های توسعه‌ای صنعت لاستیک در استان کرمان در حال اجرا است، اظهار داشت: بزرگترین کارخانه تولید لاستیک ماشین‌آلات فوق سنگین در استان کرمان در حال ساخت است که به‌زودی به مرحله تولید می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده