تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۵۶۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان: نقیضه موجود بین ظرفیت‌ها و فقر در استان برطرف شود

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نقیضه موجود بین ظرفیت‌ها و فقر استان برطرف شود خواستار سرمایه‌گذاری فولاد هرمزگان در توسعه زیرساخت‌های شرق استان شد.

به گزارش می‌متالز، حسین رئیسی امروز در نشست با مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان یکی از استان‌های پرظرفیت و پر درآمد در کشور محسوب می‌شود که کلکسیونی از ظرفیت‌ها را در دل خود جای داده و فرصت‌های اقتصادی بی‌بدیل آن موجب شده است که این استان جزو پنج استان برتر در تامین بودجه کشور باشد.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های فراوان استان و با وجود اینکه در تامین بودجه جزو پنج استان برتر هستیم، اما در فقر و بیکاری نیز وضعیت مناسبی برای استان هرمزگان وجود ندارد و این استان جزو سه استان فقیر و با نرخ بیکاری بالا به شمار می‌آید.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان تاکید کرد: این نقیضه‌ای که بین ظرفیت‌ها و درآمد‌های استان با آمار فقر بیکاری آن وجود دارد قابل قبول نیست و باید با همکاری همه صنایع مستقر در استان این نقیضه از بین برود و سهم مردم هرمزگان در صنایع آن مشخص شود.

نماینده مردم میناب، رودان، سیریک جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم هرمزگان در آلودگی‌ها و مسائل زیست‌محیطی استان سهیم هستند و هزینه آن را می‌پردازند، اما وقتی پای عایدی از این صنایع پیش می‌آید بهره‌ای نصیب‌شان نمی‌شود و این امر باید اصلاح شود.

وی عنوان‌کرد: مطالبه‌ای که داریم این است که صنایع مستقر در استان هرمزگان مسوولیت‌های اجتماعی خود را هدفمند و ساماندهی شده در استان پیش ببرند تا نتایج حاصله از اجرای این مسوولیت‌ها مشهود و قابل پیگیری باشد.

رئیسی گفت: فولاد هرمزگان می‌تواند در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، کمک به تجهیز بیمارستان‌ها، تامین مسکن محرومین، کمک به ایجاد مشاغل خرد و زودبازده به شهرستان‌های شرق هرمزگان کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان افزود: مجمع نمایندگان استان این آمادگی را دارد که برای حل مشکلات صنایع و موانع موجود در سطح ملی پیگیری‌هایی را انجام دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: باید در استقرار صنایع به آمایش سرزمینی توجه شود چرا که عدم توجه به این امر برای کشور مشکلات مضاعفی ایجاد کرده است، همچنین استقرار صنایع در مرکز و عدم رعایت عدالت در توزیع صنایع بین مناطق مختلف نیز پذیرفته نیست و باید در این حوزه به شرق و غرب هرمزگان هم توجه شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده