تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۵۷۰۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس ایمنی و بهداشت حرفه‌ای فولاد مبارکه عنوان کرد؛

دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در فولاد مبارکه

‌می‌متالز - رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی فولاد مبارکه گفت: فرهنگ مطلوب ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کارکنان فولاد مبارکه در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین ایمنی و بهداشت حرفه‌ای عامل اصلی دست‌یابی به نتایج مطلوب در این حوزه است.

به گزارش می‌متالز، جواد کیانی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی فولاد مبارکه در خصوص روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای یادآور شد: بهداشت حرفه‌ای یا سلامت شغلی شاخه‌ای از علم بهداشت است و عبارت است از شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان‌آور موجود در محیط کار به همراه مراقبت‌های بهداشتی درمانی به‌منظور سالم‌سازی محیط کار و حفظ سلامت نیروی کار. ایمنی علم و هنر پیشگیری از حوادث است و قلب یک سیستم ایمن شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک‌هاست که با انجام بازرسی‌های مؤثر محقق می‌گردد.

وی بیان داشت: این روز فرصت مناسبی است تا اذهان عمومی به موضوع ایمنی و بهداشت حرفه‌ای حساس شوند و ضمن ارج نهادن به زحمات کارکنان باید برای فراهم آوردن زمینه‌های علمی، پژوهشی و کاربردی به‌منظور شناسایی مخاطرات شغلی، اجرای روش‌های صحیح کنترل و ارتقای سطح سلامت نیروی انسانی تلاش کرد.

رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی در ادامه از تلاش همه کارکنان شرکت فولاد مبارکه و تلاشگران عرصه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در جهت دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با توجه به پاندمی کووید ۱۹ و مشکلات عدیده‌ای که در اجرای برنامه‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای وجود داشت تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: فرهنگ مطلوب ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کارکنان فولاد مبارکه در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین ایمنی و بهداشت حرفه‌ای عامل اصلی دست‌یابی به این موفقیت است.

محسن شاهسون، سرپرست ایمنی فنی و بازرسی فولاد مبارکه نیز با اشاره به روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای اظهار کرد: بی‌شک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را می‌توان فرصت مغتنمی برای بیان اهمیت، جایگاه و سهم بی‌بدیل این واحد در تحقق توسعه پایدار دانست. همه‌گیری جهانی بیماری کووید ۱۹ همه دولت‌ها، کارفرمایان، کارگران، سازمان‌ها و تشکل‌ها را با چالش بزرگی روبه‌رو ساخته و تقویت سیستم‌های ملی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به‌منظور افزایش تاب‌آوری آن‌ها در برابر بحران‌های پیش رو در زمان حال را به اولویتی انکارناپذیر تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، آیینه تلاش ارزنده و صادقانه همکاران ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بزرگوار در شرکت است. بر خود لازم می‌دانم این روز را به همه تلاشگران عرصه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای تبریک و تهنیت عرض کنم و فرصت را غنیمت بشمرم تا از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در جهت ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان سازمان به‌خصوص در زمینه انجام کار ایمن در دوران کرونا در محیط‌های کاری با توجه به ریسک‌ها موجود قدردانی نمایم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده