تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۶۰۴۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افت قیمت زغال سنگ کک سخت در پی جو نزولی بازار

‌می‌متالز - در روز دوشنبه (۲۳ می)، قیمت زغال سنگ کک سخت دریایی با گرید ممتاز در بازار فوب استرالیا، به دنبال معامله زغال سنگ کک سخت با گرید متوسط ​​با قیمت پایین تر، کاهش یافت.

ارزیابی شاخص‌های بازار برای زغال سنگ کک سخت دریایی

به گزارش می‌متالز، در بحبوحه جو نزولی بازار قیمت زغال سنگ کک دریایی در بازار cfr چین کاهش یافت و به این ترتیب قیمت زغال سنگ کک سخت با گرید ممتاز ۵۱۶.۲۵ دلار در هر تن فوب DBCT ارزیابی شد، که کاهش ۴.۷۳ دلاری در هر تن را تجربه نمود.

در همین حال، شاخص قیمت زغال سنگ کک سخت با گرید ممتاز ۴۴۰.۵۲ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ ارزیابی شد که با کاهش ۱۰.۶۶ دلاری در هر تن همراه بود.

همچنین، شاخص قیمت زغال سنگ کک سخت ۴۸۰.۲۲ دلار در هر تن فوب DBCT و ۴۰۰.۳۳ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ ارزیابی شد که به ترتیب عدم تغییر و کاهش ۱۲.۳۶ دلاری در هر تن را تجربه نمودند.

به نقل از متال بولتن، یک منبع تجاری در سنگاپور اعلام کرد که در روز دوشنبه و در بازار فوب استرالیا، یک محموله ۷۵۰۰۰ تنی بدون مارک (مربوط به ژوئن) از زغال سنگ کک سخت ​​درجه یک با قیمت ۵۰۵ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا در پلتفرم Global coal معامله شد.

علاوه بر این، قیمت پیشنهادی برای یک کشتی پاناماکس حامل زغال سنگ سخت کم حجم پیک داونز ۵۴۰ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا برای حمل و نقل در ژوئن بود، در حالی که همین محموله با کشتی پاناماکس (مربوط به جولای) در لایکان با قیمت ۵۲۰ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا عرضه شد.

یکی از تولید کنندگان کک در هند در این زمینه اعلام کرد که، در بازار لحظه‌ای زغال سنگ کک سخت کم حجم با مبدا استرالیا موجود نیست، بنابراین قیمت پیشنهادی برای این محصول بسیار بالاتر از قیمت تجاری زغال سنگ کک سخت با گرید متوسط ​​و حجم بالا بوده است.

دور چهارم کاهش قیمت زغال سنگ در بازار چین

بر اساس داده‌های منتشر شده، در بازار cfr چین برآورد منابع برای زغال سنگ کک و زغال سنگ کک سخت در بحبوحه جو نزولی فروش محصولات فولادی، منجر به دور چهارم کاهش قیمت‌ها از آغاز آوریل شد.

در جنوب چین نیز یک منبع تجاری در استان فوجیان گفت که این منطقه در حال حاضر در روز‌های بارانی و تابستانی به سر می‌برد و این باران‌های شدید یا دمای بالا می‌تواند فعالیت‌های ساختمانی را متوقف نماید که برای فروش فولاد مشکل است و از این رو ممکن است دور چهارم کاهش قیمت کک از آغاز می‌به میزان ۲۰۰ یوان (۳۰ دلار) در هر تن صورت گیرد.

یک منبع تجاری در استان هبی گفت که این امر بر قیمت‌های زغال سنگ کک داخلی فشار می‌آورد، که در حال حاضر بسیار پایین‌تر از قیمت‌های زغال سنگ کک دریایی از همان انواع هستند.

در روز دوشنبه، شاخص هفتگی قیمت برای ذغال سنگ کک سخت چین با مبدا شانشی و تحویلی تانگشان ۳۰۲۰ تا ۳۲۱۰ یوان در هر تن بود که نسبت به قیمت ۳۰۳۰ تا ۳۴۲۰ یوان در هر تن در ۱۶ می ۱۰ تا ۲۱۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

بورس کالای دالیان

در روز دوشنبه پرمعامله‌ترین قرارداد آتی زغال سنگ کک (مربوط به سپتامبر) به قیمت ۲۵۶۷ یوان (۳۸۳ دلار) در هر تن بسته شد که ۱۰۳ یوان در هر تن کاهش داشت.

پرمعامله‌ترین قرارداد کک مربوط به ماه سپتامبر نیز با ۱۰۶ یوان کاهش به ازای هر تن با قیمت ۳۳۷۰ یوان بسته شد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده